دولت در ۷۰درصد اظهارنامه‌ها به مودیان اعتماد کرد
دولت در ۷۰درصد اظهارنامه‌ها به مودیان اعتماد کرد
خاتون‌شرق- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت در ۷۰درصد اظهارنامه‌ها به مودیان اعتماد کرد و تمرکز خود را بر ۲۰درصد باقیمانده گذاشته تا شاهد کاهش بار مالیاتی بر مودیان شفاف و قانونمند و تولیدکنندگان باشیم.

دکتر سیداحسان خاندوزی در مراسم آغاز بهره‌برداری از ساختمان اداره دارایی نیشابور افزود: در ماه های آینده بخش زیادی از عملیات حوزه مالی دولت در حوزه تخصیص بودجه‌ها و مالیاتی کشور با هدف‌گذاری ۱۰۰درصدی که به دولت تکلیف شده انجام خواهیم داد و امیدواریم سال آینده همین مسیر و رکوردهای ثبت شده را جابجا کنیم و شاهد رسیدگی‌ بهینه و تمرکز بر مودیان پرریسک و جلوگیری از فرار مالیاتی باشیم.
وی اظهار کرد: تلاش کردیم با کم‌ترین هزینه و زمان و بروکراسی اداری و فساد درآمدها را بدست آوریم و برای جبران عقب‌ماندگی‌ها هنوز مسیر زیادی در پیش داریم و این حرکتی که در یک‌سال و نیم گذشته برای احیای سخت‌افزاری و اداری در سازمان امور مالیاتی صورت گرفته نمودی از اتفاقات بزرگ‌تر در لایه‌های نرم‌افزاری است.
خاندوزی گفت: پروژه اصلی ما در وزارت اقتصادودارایی در دولت سیزدهم سازه‌های نرم‌افزاری هوشمند برای اخذ مالیات عادلانه است و این نونواری ساختمانب و نرم‌افزاری بستری برای رسیدن به آن هدف است و امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته شاهد افزایش کارآیی در حوزه انجام وظایف و رضایتمندی مودیان و شهروندان باشیم‌.
وی افزود: با اقداماتی که در طول یک سال و نیم اخیر صورت گرفته آمارها نشان می دهد در مقایسه با تلاش های گذشته جهش قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم.
وی گفت: ما وارث دهه‌ها عقب‌ماندگی در نظام مالیاتی کشور هستین وگرنه نباید وضعیت درآمد هزینه کشور این وضعیتی باید که الان در آن قرار داریم و تلاش کردیم کمترین میزان استقراض داشته باشیم  و از سه تراز جاری، سرمایه‌ای و مالی بودجه‌ در گزارش ۱۰ماهه اول بهمن‌ماه نشان داد عملکردمان در تراز اول و سوم بیش از ۱۰۰درصد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: امروز نیشابور دومین شهر اقتصادی خراسان رضوی است  و نیشابور جایگاه حدیث سلسله‌الذهب و دارای مجموعه توانمندی‌های فرهنگی تمدنی در کنار سرمایه های طبیعی و انسانی است که باید برای توسعه اقتصادی این شهرستان به کار گرفته شود.