دفتر نمایندگی اتباع خارجی در نیشابور راه‌اندازی شد
دفتر نمایندگی اتباع خارجی در نیشابور راه‌اندازی شد
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی از راه‌اندازی پنجمین دفتر نمایندگی اتباع خارجی استان در نیشابور خبر داد.

محمد تقی هاشمی روز پنجشنبه در مراسم توزیع ۲۲۰ بسته معیشتی حمایتی ویژه اتباع خارجی شهرستان نیشابور افزود: این پنجمین دفتر نمایندگی اتباع خارجی در استان خراسان رضوی پس از مشهد، تربت جام، تایباد و فریمان است و از شنبه آینده در محل فرمانداری این شهرستان پاسخگوی مراجعان خواهد بود.
وی ادامه داد: در استان خراسان رضوی ۵۱ ملیت از اتباع خارجی حضور دارند که جمعیتشان افزون بر ۳۲۰ هزار نفر است.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: به دلیل مجاورت این استان با مرزهای افغانستان بخش بزرگی از اتباع خارجی خراسان رضوی را افغانستانی‌ها تشکیل می‌دهند و به لحاظ استانی بزرگترین استان مهاجرپذیر در کشور هستیم و پس از تهران بیشترین تعداد مهاجر را داریم و ترکیب جنسیتی اتباع خارجی این استان تقریبا برابر است.

۸۰۰ تبعه خارجی در استان خراسان رضوی به کرونا مبتلا شدند

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: طبق آخرین آمار حدود ۸۰۰ نفر از اتباع خارجی بر اثر ابتلا به کرونا در استان خراسان رضوی بستری شده‌اند اما  آمار شیوع کرونا در بین این جمعیت از لحاظ ترکیب جمعیتی و درصد به نسبت ایرانی‌ها بسیار کمتر بوده است.
هاشمی افزود: از آغاز شیوع کرونا هرکدام از اتباع خارجی به دلیل ابتلا به این بیماری به هرکدام از مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند تحت پوشش رایگان بیمه قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: از آغاز شیوع کرونا بر اساس رزمایش مواسات و همدلی و با همکاری ساختارهای حمایتی طی این مدت با همکاری ستاد مردمی اتباع خارجی بیش از ۵۰ هزار بسته معیشتی اهدا  و ۲۰۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی جذب شده است.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی با اشاره به این که آمایش مرحله ۱۵ شروع شده است گفت: برای زنان ایرانی که از همسر خارجی صاحب فرزند شده‌اند سامانه‌ای در پورتال اداره کل اتباع خارجی جهت ثبت‌نام فرزندانشان برای دریافت شناسنامه راه‌ اندازی شده است و برای رعایت موازین بهداشتی و جلوگیری از اتلاف زمان بر اساس این اطلاعات نوبت‌دهی و تاریخ مراجعه اعلام می‌شود.

۴۹ هزار بسته معیشتی در نیشابور توزیع شده است


فرماندار نیشابور هم در این مراسم‌ گفت: از آغاز شیوع کرونا با همکاری مجموعه‌های خدمات رسان، بخش مردمی و خیرین ۴۹ هزار بسته معیشتی بین افراد نیازمند توزیع شده است.
علیرضا قامتی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) در ماه مبارک رمضان افزون بر ۱۰۰ هزار پرس غذا بین اقشار کم برخوردار نیشابور توزیع کرد و طی این‌ مدت برای توزیع عادلانه با محوریت بسیج همه این کمک‌ها تجمیع شد.
وی ادامه داد: امروز هم ۲۲۰ بسته معیشتی در حوزه غذایی و بهداشتی هر کدام به ارزش چهار میلیون ریال در بین اتباع خارجی در نیشابور توزیع می‌شود.
فرماندار نیشابور گفت: امروز نمایندگی اتباع خارجی مستقر در فرمانداری نیشابور به صورت رسمی گشایش می‌یابد تا ذیل حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی مسائل مرتبط با اتباع خارجی را پیگیری کند.
قامتی افزود: شرایط امروز به دلیل شیوع کرونا زیاد مناسب نیست و از همه شهروندان انتظار می‌رود با رعایت مسوولیت‌های اجتماعی همه موازین و مقررات بهداشتی و پیشگیرانه را رعایت کنند.