دغدغه خبرنگاران توسعه پایدار جامعه است
دغدغه خبرنگاران توسعه پایدار جامعه است
فرماندار فیروزه گفت: امروز نقش رسانه‌ها در توسعه پایدار و افزایش سرمایه اجتماعی به خوبی روشن شده و دغدغه همه خبرنگاران توسعه پایدار جامعه است.

ابوالفضل حکیم پور سه‌شنبه در آستانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان محمود صارمی و کاظم اخباری خبرنگاران ایرنا در مراسم تقدیر از خبرنگاران فیروزه افزود: یکی از شاخصه‌های رسانه‌های نوین ارتباط دوطرفه رسانه با مخاطب است که ارتباط میان مردم و مسئولان‌ را بسیار نزدیک کرده و از این بستر برای امید آفرینی و انعکاس خدمات مدیران و مسئولان‌ باید استفاده گردد و جلو موج ناامیدی که رسانه‌های معاند می‌کوشند به مردم تزریق کنند گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه خبرنگاران به عنوان رکن چهارم دموکراسی نماینده افکار عمومی هستند اظهار داشت: فعالان رسانه باید توجه کنند همزمان با انعکاس نظرات و انتقادات پاسخ مدیران را هم منتشر کنند تا بدین وسیله اعتماد مردم افزایش یابد.
وی بیان کرد: امروز در دنیای رسانه سرعت انتشار اخبار در جذب مخاطب بسیار تاثیرگذار است و موجب شده خبرنگاری شغلی سخت و بسیار استرس‌زا باشد.
وی تصریح کرد: در حوزه اخبار تولیدی بینش و هوشمندی خبرنگار که بتواند سوژه های خوبی تولید کند بسیار موثر است و عدم همکاری افراد برای کسب اطلاعات از چالش‌های حرفه خبرنگاری است.
وی ادامه داد: فعالیت گسترده خبرنگاران از رسانه‌های مختلف در سطح شهرستان‌های فیروزه و نیشابور باعث بوجود آمدن یک جشنواره رسانه‌ای در سطح این شهرستان‌ها شده که بی‌نظیر است.
وی لفزود: امروز از فضای کاغذی فاصله گرفته‌ایم و هر فردی با یک‌ گوشی هوشمند یک رسانه است که باعث شده رسانه‌های حرفه‌ای گاهی در انتقال اخبار عقب بیفتند و تا کنون این حجم از سرعت انتقال اطلاعات سابقه نداشته و البته پیچیدگی های خاص خود را هم به همراه دارد.
وی تاکید کرد: از همه مدیرانی که در این جلسه شرکت کرده‌اند تقدیر می‌شود و همه مدیرانی که حضور ندارند قطعا تذکر دریافت خواهند کرد.


یک هزار و ۷۲۰میلیارد ریال اعتبار به توسعه سامانه های نوین آبیاری در استان اختصاص یافت

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال برای توسعه سامانه های نوین آبیاری در استان یک هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار تامین و تخصیص یافته که از این میزان ۳۰درصد برای آبیاری کم فشار و ۷۰درصد تحت فشار است.
محمدرضا اورانی در این جلسه اظهار داشت: در روستاهایی که به صورت تجمیعی یا یکپارچه‌سازی اراضی خرده مالکی بخواهند برای توسعه سامانه های نوین آبیاری اقدام کنند تسهیلاتی که جهاد کشاورزی پرداخت می‌گردد بیشتر خواهد بود.
وی اظهار داشت: در استان تا پایان سال ۹۸ بالغ بر ۱۶۱ هزار و ۸۰۰ هکتار طرح در بخش سامانه‌های نوین آبیاری اجرا شده که از این میزان از ابتدای امسال بالغ بر چهار هزار و ۸۰۰ هکتار به بهره‌برداری رسیده و ۹هزار و ۶۵۰ هکتار در دست اجرا است.
وی بیان کرد: استان خراسان رضوی در بخش سامانه‌های نوین آبیاری از نظر طرح‌های اجرا شده و طرح‌های در دست اجرا در کشور به ترتیب رتبه اول و دوم را دارد.
وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ بالغ بر ۱۱۸ هکتار از اراضی استان به کشت گلخانه‌ای اختصاص یافته بود که این میزان در سال ۹۸ به ۵۰۸ هکتار رسید و امسال از محل صندوق توسعه پولی تلفیقی برای مناطق کم برخوردار تسهیلات با نرخ ۱۲ و نیم درصد و مناطق برخوردار ۱۴ درصد در این بخش پرداخت می‌گردد.
وی افزود: در شهرستان‌هایی که اشخاص حقیقی و حقوقی مایل به سرمایه‌گذاری در این زمینه باشند هیچ محدودیتی در این حوزه نداریم.
وی تصریح کرد: پارسال برای توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استان ۱۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای خرید تراکتور، کمباین، ادوات و دنباله‌‌بندهای کشاورزی تسهیلات پرداخت شد که امسال برای این بخش ۱۷۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده و سهمیه هر شهرستان ابلاغ شده ولی محدودیتی برای کشاورزان شهرستان‌ها وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه به لحاظ فرهنگی بسیاری از اوقات نمی خواهیم اشکالات کارمان و مشکلات موجود بیان شود اظهار داشت: اصحاب رسانه در انتقال نظرات و مشکلات مردم به مسئولان و انعکاس کارهای مسئولان که از رسالت‌های مهم اصحاب رسانه است نقش موثری دارند و خبرنگاران انسان‌های فداکاری هستند که با وجود همه نامهربانی‌ها دست از تلاش و کوشش برنمی‌دارند.

در پایان این جلسه از خبرنگاران فیروزه تقدیر گردید.