در   وکیلی ۸ چه گذشت؟
در   وکیلی ۸ چه گذشت؟
خاتون شرق - طی تماس برخی از والدین هنرستان وکیلی هشت با خاتون‌شرق مبنی بر تفتیش و بازرسی خشن بدنی فرزندان ایشان در هنرستان رسانه خاتون‌شرق برای اطلاع از صحت‌وسقم این موضوع با مدیر این هنرستان تماس گرفت.

بیاتی مدیر هنرستان وکیلی هشت در پاسخ به خاتون‌شرق گفت: فیلم‌های دوربین برای بازبینی موجود است و والدینی هم که فرزندانشان مورد تفتیش بدنی قرار گرفته بودند به هنرستان مراجعه کردند و با آنان صحبت شد و خیالشان راحت شد.
وی اظهار کرد: برخی از دانش‌آموزان به خاطر شرایط موجود جوسازی کرده بودند و این مسئله هم فقط مربوط به ۲نفر از دانش‌آموزان بوده و خبرهایی که در مجازی منتشر شده از طرف اکانت‌های جعلی برای جذب فالوور منتشر شده و صحت ندارد.
وی اظهار کرد: دیروز تعدادی از هنرجویان رشته عکاسی که در کلاسشان فضاسازی و عکاسی کرده‌ بودند تا بعدا این عکس‌ها را منتشر کنند و پس از اینکه متوجه این‌موضوع شدیم از آنان خواستیم عکس‌ها را از روی دوربین و موبایل‌هایشان پاک کنند و با والدین‌شان هم صحبت کردیم چون اگر این عکس‌ها پخش بشود دیگر کنترل آن از دست ما خارج خواهد شد و من به عنوان‌ مدیر نمی‌توانم از دانش‌آموزان حمایت کنم ضمن اینکه کلا آوردن موبایل به مدرسه ممنوع است و این موضوع را هم یکی از والدین همان دانش‌آموزان به ما اطلاع داد.
وی گفت: ما می‌توانستیم به جای این کار بی‌تفاوت باشیم اما به خاطر حفاظت از بچه‌ها از بچه‌های آن کلاس خواستیم که گوشی‌هایشان را تحویل بدهند که چند نفر تحویل دادند و چند نفر دیگر را که مطمئن بودیم گوشی دارند وسایلشان را بازرسی کردیم و این طور نبود که به هر قیمتی گوشی‌هایشان را بگیریم اما به هر حال چند نفر از دانش‌آموزان از شرایط موجود سوء‌استفاده کردند و این خبر به این‌ نحو منتشر کردند متاسفانه والدین را در برابر مدرسه قرار داد که خوشبختانه با دیدن فیلم‌ها متوجه موضوع شدند.
روابط عمومی اداره آموزش‌‌وپرورش نیشابور در پاسخ به خاتون‌شرق درباره حاشیه‌های هنرستان وکیلی هشت نیشابور گفت: هنرجویان هنرستان وکیلی به آن صورتی که گفته می‌شود مورد بازرسی قرار نگرفته‌اند و در فیلم‌ها هم چیزی در این‌ مورد دیده نمی‌شود و طبق نظر حراست آموزش‌وپرورش این کار منع قانونی ندارد اما به هرحال این عمل مورد اعتراض برخی از خانواده‌های هنرجویان قرار گرفته است.
طبق مصوبه شورای مدرسه می‌توان از ورود گوشی همراه توسط دانش‌آموزان ممانعت کرد و این خبر هم که از ورود والدین هنرجویان جلوگیری شده و دانش‌آموزان تهدید شده‌اند کذب است و امروز هم با حضور حراست مدیر این هنرستان به والدین توضیحات کافی را داده‌ و توجیه کرده‌اند.
چه بسا این اتفاق در سایر مدارس هم افتاده باشد اما به خاطر حساسیت‌هایی که درباره هنرستان وکیلی هشت وجود دارد این‌ مسئله پررنگ شده است و این مورد هم کنترل دانش‌آموزان بود و تعرضی نشده است.
لازم به ذکر است در جریان این موضوع خبرنگار یکی از نشریات محلی نیشابور که برای تهیه گزارش به مدرسه وکیلی ۸ مراجعه کرده بود دستگیر و تلفن همراه وی توقیسف می شود.
بر طبق آخرین اخبار و اطلاعات رسیده به خاتون شرق خبرنگار مذکور ساعاتی پس از بازداشت آزاد شده است.