درباره شیوع کرونا باید با حساسیت و جدیت ویژه اطلاع رسانی شود
درباره شیوع کرونا باید با حساسیت و جدیت ویژه اطلاع رسانی شود
فرماندار فیروزه گفت: لازم است درباره شیوع کرونا با حساسیت و جدیت ویژه اطلاع رسانی و توجه مردم به رعایت موارد بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی جلب شود تا هرچه سریعتر از این بحران گذر کنیم.

ابوالفضل حکیم‌پور شنبه در جلسه شورای روابط عمومی ادارات شهرستان فیروزه افزود: امسال تا ۲۳ فروردین که کسب و کارها با محدودیت‌ مواجه بود از لحاظ شیوع کرونا در شهرستان فیروزه شرایط خوبی برقرار بود اما پس از آن شاهد یک‌ اوج بودیم که در حال افزایش است.

وی اظهار داشت: برای ارتباط بهتر با ارباب رجوع باید بین واحدهای روابط عمومی، رسیدگی به شکایات و بازرسی به خصوص در دستگاههای پرمخاطب تعامل بسیار نزدیکی برقرار گردد و فاصله روابط عمومی با ارباب رجوع حذف شود.

وی یادآور شد: ایجاد ارتباط کلامی با مردم و نظرسنجی برای گرفتن بازخورد از جامعه از مهمترین وظایف یک روابط عمومی پویاست.
وی ادامه داد: مدیران روابط عمومی توجه داشته باشند با رعایت عناصر و ارزش‌های خبری در تنظیم اخبار ارسالی برای رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها، دیگر خبرنگاران نیازمند تماس مجدد برای کامل کردن گزارش یا خبر نباشند.
فرماندار فیروزه گفت: بازتاب‌های منفی اجتماعی عملکرد ادارات و سازمان‌ها در رسانه‌ها که موجب ایجاد موج نارضایتی و بی اعتمادی می‌شود باید به موقع توسط روابط عمومی‌ها پاسخ و پوشش داده شود و در این چارچوب روابط عمومی‌ها از حوزه انفعال خارج شده و با ابتکار عمل برای هدایت افکار عمومی و جامعه هدف برنامه‌ریزی کنند.
حکیم پور افزود: در این چارچوب داده‌های آماری سازمان‌ها برای بازتاب عملکرد آنان در حوزه‌های مختلف باید برای مخاطبان آسان‌سازی شود تا مخاطب در یک نگاه به عمق مطلب پی برده و با هدف پیام ارتباط برقرار کند.
وی ادامه داد: اگر تلاش‌های سازمان به خوبی منعکس نشود و بازخورد مناسبی نگیرد به جایگاه مناسبی در بین مخاطبان دست نخواهد یافت به همین خاطر روابط عمومی‌ها به درستی قلب تپنده سازمان‌ها هستند.
فرماندار فیروزه گفت: با توجه به شرایط شهرستان فیروزه وظیفه داریم آنچه را که اتفاق افتاده به بهترین و سریع‌ترین شکل به اطلاع مردم برسانیم تا با افزایش امید موجب کاهش شکاف بین مردم و نظام شود.
حکیم پور افزود: امروز به دلایل مختلف دیگر رسانه‌های سنتی کارآیی ندارند و در فضای مجازی هم با فرصت‌ها و تهدیدهای مختلفی رو به رو هستیم که با تولید محتوا و ایجاد ارتباط مناسب با مخاطب می توان از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد.
وی اضافه کرد: