درآمد اداره استاندارد نیشابور ۱۵۰ درصد افزایش یافت
درآمد اداره استاندارد نیشابور ۱۵۰ درصد افزایش یافت
رییس اداره استاندارد نیشابور به مناسبت روز جهانی استاندارد گفت: درآمد این اداره از محل کارمزد خدماتی صدور مجوزهای استاندارد طی یک سال گذشته حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده که این‌ میزان نسبت به پارسال حدود ۱۵۰ درصد افزایش یافته است.

حسین بیدکی اظهار کرد: طی این مدت ۳۵ فقره پروانه استاندارد صادر، ۸۴ مورد تمدید، پنج پروانه تعلیق و هفت پروانه هم به خاطر عدم کیفیت یا عدم تولید یا نبودن مسوول کنترل کیفی باطل شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال ۱۵ پرونده حقوقی برای واحدهای صنعتی و خدماتی این شهرستان به خاطر تولید بدون استاندارد یا جعل علامت استاندارد تشکیل شده که از این تعداد ۲مورد مربوط به شهربازی‌های سطح شهر می‌باشد.
بیدکی با اشاره به اینکه طی این مدت ۶۰۰مورد بازرسی از آسانسورهای سطح شهرستان نیشابور انجام شده افزود: از این‌ تعداد ۱۱۷ مورد موفق به کسب گواهینامه شدند البته نصب آسانسور در برخی ادارات دولتی مانند آموزش‌وپرورش، دادگستری، شهرداری و ثبت احوال به لحاظ قدمت دارای مشکلاتی است که برای رفع این‌ نواقص مشاوره‌هایی ارائه کرده‌ایم.
رییس اداره استاندارد نیشابور گفت: بالغ بر ۲۷۰‌ واحد صنعتی زیر پوشش این اداره قرار دارد و چهار آزمایشگاه هیدرواستاتیک فعال در سطح شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان مجهز به سیستم پایش آنلاین هستند.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال یک هزار و ۶۵۰ نفرساعت دوره آموزش مجازی کنترل کیفی در نیشابور برگزار شده و برای مدیران کنترل کیفی شرکت های تولیدی ۱۷ پروانه صادر و ۶۹ پروانه تمدید شده است.
وی گفت: از ابتدای امسال ۲۵۰ مورد آزمون و کنترل وسایل توزین و سنجش سبک در واحدهای صنفی، ۲۰۵آزمون در جایگاه‌های سوخت، ۱۰۳ مورد در باسکول‌های جاده ای و سنگین و ۷۰ مورد در خصوص تجهیزات شهرهای بازی سطح شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان انجام شده است.
وی افزود: طی این مدت ۳۶ مورد بازرسی از جایگاه‌های CNG منجر به تعطیلی ۲ جایگاه شده و در حال حاضر ۲۱۰ نازل بنزین و ۱۸ جایگاه CNG در سطح این سه شهرستان فعال هستند و همه تاسیسات سیلندرپرکنی دارای استاندارد هستند.
وی با بیان اینکه زمین‌های بازی کودکان در بوستان‌های این سه شهرستان که زیرمجموعه شهرداری است فاقد استاندارد های لازم است اظهار کرد: بیشترین تخلفات و جعل‌ها در بخش تولید سیم، کابل و تجهیزات برقی و الکترونیک انجام می‌شود و طی این مدت ۱۵ پروانه معیار مصرف انرژی برای واحدهای پرمصرف صادر شده است.