داوطلبان در نیشابور، آزمون در مشهد
داوطلبان در نیشابور، آزمون در مشهد
ثبت نام آزمون استخدامی فولاد خراسان(نیشابور) در حالی انجام می‌شود که در دفترچه ثبت‌نام این آزمون محل برگزاری آن مشهد قید شده است.

مدتی است فراخوان ثبت نام آزمون مجتمع فولاد خراسان(نیشابور) منتشر و ثبت نام از داوطلبان این آزمون آغاز شده است.
پس از فشار برخی رسانه ها و مسئولین سرانجام تغییراتی در سهمیه این آزمون صورت گرفت به طوری که علاوه بر دارندگان مدرک دیپلم، سهمیه دارندگان مدرک فوق دیپلم‌ نیز به اهالی بومی نیشابور، فیروزه و زبرخان اختصاص یافت.
سهمیه مدرک‌لیسانس نیز به داوطلبان استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی رسیده که در آزمون های قبلی به صورت کشوری گزینش صورت می‌گرفت که البته آن هم می توانست شرایط بهتری برای داوطلبان بومی رقم بزند.
امسال با تغییرات  ایجاد شده در سهمیه آزمون استخدامی فولاد نیشابور ۷۵ درصد از نیروهایی که در این آزمون جذب مجتمع فولاد می‌شوند قطعا بومی هستند و  با توجه به شرکت کردن داوطلبان بومی در مقطع لیسانس، بدین ترتیب قطعا درصد قابل توجهی از آزمون دهندگان نیز بومی خواهند بود اما نکته جالب محل این آزمون است.
در دفترچه ثبت‌نام محل آزمون مشهد قید شده که به احتمال زیاد همانند سال های گذشته در دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد.
حال سوال اصلی اینجاست که چرا داوطلبان نیشابوری برای استخدام در کارخانه‌ای که در شهرخودشان است باید به شهر دیگری بروند؟
این اتفاق در حالی رخ می دهد که اکثر آزمون های مهم مانند کارشناسی ارشد و دکتری در نیشابور برگزار می‌شود. از طرفی احتمالا مبلغ قابل توجهی برای این آزمون در اختیار دانشگاه فردوسی قرار می گیرد در حالی که دانشگاه نیشابور همچنان برای ساخت برخی قسمت های خود دست به دامن خیرین مختلف است. حال سوالی که باید از مسئولین مربوطه پرسید این‌است که آیا چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام نیست؟