احداث کتابخانه سرمایه گذاری برای نسل آینده است
احداث کتابخانه سرمایه گذاری برای نسل آینده است
رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور با تاکید بر اهمیت ترویج فعالیت های فرهنگی خصوصا کتابخوانی در جلسه به صورت ویدیو کنفرانس با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست, احداث کتابخانه سرمایه گذاری برای نسل آینده است و اثرات آن در سال های آینده دیده خواهد شد.

محمدرضا مقدم پاشاافزود:خیران امروز به ساخت کتابخانه‌ها به ‌عنوان مراکزی که در توسعه و ترویج فرهنگ و ارزش‌های والای دینی و ملی ما نقش مهمی ایفا می‌کنند توجه ویژه‌ای دارند و در این حوزه اقدامات بسیار خوبی در حال انجام می باشد لذا با توجه به واگذاری زمین از سوی شهرداری محترم به کتابخانه های عمومی شهرستان جهت احداث کتابخانه خیر ساز خانواده محترم زینلی فرایند ساخت این کتابخانه به اتمام رسیده و با توجه به خرید تجهیزات در هفته کتاب امسال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور حمایت مسولان و همراهی مردم را از مهم ترین نیازهای جامعه کتابخوان دانست و تصریح کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیاز به تلاش، برنامه ریزی و حمایت مسئولان و مردم دارد و کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از ارکان تأثیرگذار در ارتقای سطح فرهنگی باید به خوبی حمایت شود تا در انجام وظایف خود که در نهایت به نفع فرهنگ جامعه است، موفق باشند.

رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابورگفت: امروز جوانان ما انگیزه لازم جهت حضور در کتابخانه و دوست شدن با کتابخانه ها را دارند لذا جامعه توسعه یافته شهرستان نیشابور برای کسب جایگاه بالا همانند گذشته بدون داشتن کتابخانه های مناسب و توسعه متوازن میسر نخواهد بود.

وی افزود : امروز جوانان ما انگیزه لازم جهت حضور در کتابخانه و دوست شدن با کتابخانه ها را دارند لذا جامعه توسعه یافته شهرستان نیشابور برای کسب جایگاه بالا همانند گذشته بدون داشتن کتابخانه های مناسب و توسعه متوازن میسر نخواهد بود.

علیرضا قامتی خاطرنشان کرد: باید به خاطر رویدادهای خوب فرهنگی به ویژه احداث کتابخانه مرحومه زینلی به کسانی که در این پروژه  نقش داشته اند تبریک گفت و از زحمات آنها تقدیر و تشکر کرد چرا که این مکان های فرهنگی باعث رشد استعداد های خوبی در آینده خواهند شد که این استعدادها باعث ایجاد خدمات و توسعه در  سطح شهرستان می گردد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی که به صورت ویدیو کنفرانس در این جلسه شرکت داشت  گفت:فعالیت ها و اقدامات اخیر مانند برگزاری جشنواره کتابخوانی, پویش مجازی خانواده کتابخوان و… که به همت کتابداران انجام شد منجر به رشد شاخص های کتابخوانی شهرستان شده است.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان ادامه داد:اهتمام جدی در ساخت کتابخانه خیر ساز مرحومه فهیمه زینلی باعث شد از آغاز عملیات اجرایی تا اتمام آن, کمتر از یکسال به طول بیانجامد و این مساله به علت نگاه خوب و ویژه شهرستان است که جای تقدیر و تشکر دارد.

 او هدف کتابخانه های عمومی را ترویج دانایی و آرامش مردم دانست و تاکید کرد:تمام اقدامات و فعالیت های کتابخانه های عمومی در راستای یک دقیقه مطالعه بیشتر و تأمین آرامش مردم با حضور در کتابخانه ها صورت می گیرد لذا فضای شهر و فضای پیرامونی جامعه باید به سمت دانایی و توانایی سوق داده شود.

گفتنی است اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور اعلام کرد در آستانه هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران جلسه تجمیعی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور را با حضور اعضای انجمن در محل سالن شهید عابد فرمانداری شهرستان نیشابور برگزار شد.