جمعی از فعالان صنعت ساختمان در مقابل فرمانداری نیشابور حضور یافتند
جمعی از فعالان صنعت ساختمان در مقابل فرمانداری نیشابور حضور یافتند
صبح امروز جمعی از فعالان صنعت ساختمان نیشابور با حضور در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر نسبت به عدم صدور مجوز ساخت و ساز برای ساختمان‌های بیش از چهار طبقه اعتراض کردند.

از اوایل امسال با ایرادی که کمیته انطباق مستقر در فرمانداری گرفت مطابق طرح تفصیلی سال ۸۵ ارتفاع ساختمان ها در اکثر مناطق نیشابور باید دو و سه طبقه و در متراکم‌ترین قسمت ها ۴ طبقه باشد که این موضوع باعث بروز مشکلاتی در حوزه ساختمان سازی شده است.
یکی‌از معترضان در گفت وگو با خاتون‌شرق گفت: مشکلی به تازگی برای پروانه ساخت واحدهای چند طبقه در نیشابور به وجود آمده که شورا و شهرداری یک چیز می خواهند و فرمانداری بر اساس طرح تفصیلی چیز دیگری می گوید و ما بلاتکلیف مانده ایم.
وی که نخواست نامش فاش شود افزود: نمیدانیم این مشکل کی حل می شود و سرمایه های خود را باید چه کار کنیم، زمین برای ساختن خانه در نیشابور بخریم یا به شهر دیگری برویم.
شهردار نیشابور نیز در این خصوص گفت: اقدام اساسی و بنیادی برای حل این موضوع طبیعتا بازنگری در طرح تفصیلی است و متاسفانه نکته ای که در طرح تفصیلی به آن تا کنون توجه نمی شده بحث اقتصاد شهری بوده است.
علی نجفی افزود: طرح های تفصیلی با نگاه ایده ال در حوزه معماری و شهرسازی تصویب می شوند و اقتصاد شهری و مدیریت شهری در آن لحاظ نمی شود.

وی اظهار داشت: با این وجود بررسی طرح تفصیلی، انعقاد قرارداد و اجرایی شدن آن زمان بر خواهد بود و با توجه به شرایط موجود برای شهر نیشابور مشکلاتی به دنبال خواهد داشت که پیشنهاد ما این است با تعاملاتی که بین شهرداری و شورای شهر وجود دارد بر طبق مصوبه های قبلی و سال ۹۶ که شورا داده کار انجام شود تا طرح تفضیلی به سرانجام برسد چون شهر را نمی توان بلاتکلیف گذاشت.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران حوزه مسکن نیشابور از این شهر رفته بودند و با همکاری شورای شهر و زحمت زیاد آن ها را به برگشتن مجاب کرده ایم و در این شرایط از نیشابور خواهند رفت و این‌موضوع مشکلات ما در حوزه مسکن را بیش از پیش خواهد کرد.