جلسه برنامه ریزی به منظور استقرار مرکز آموزش سربازی نیروی انتظامی شمال شرق کشور در نیشابور برگزار شد
جلسه برنامه ریزی به منظور استقرار مرکز آموزش سربازی نیروی انتظامی شمال شرق کشور در نیشابور برگزار شد
جلسه برنامه ریزی و هماهنگی جهت استقرار مرکز آموزش مستقل سربازی نیروی انتظامی شمال شرق کشور در نیشابور با حضور معاون استاندارو فرماندار ویژه نیشابور، اعضای شورای تامین و مدیران دستگاه های اجرایی در سالن شهید عابد فرمانداری برگزار شد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نیشابور در جمع اعضای شورای تامین و مدیران دستگاه های اجرایی گفت: پس از بازدید معاون هماهنگ کننده ناجا و عنایت ویژه مسئولین استانی و فرمانده انتظامی استان و همچنین حمایت های مسئولین شهرستان مبنی بر اختصاص زمین مناسب، با احداث و استقرار مرکز آموزش مستقل سربازی نیروی انتظامی شمال شرق کشور در نیشابور پس‌از فراهم شدن کلیه بسترها و زیرساخت های لازم موافقت شد. 

سرهنگ حسین دهقانپور ضمن تشکر از حمایت‌ها و پیگیری های استاندار خراسان رضوی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان، امام جمعه، اعضای شورای تامین، نمایندگان مجلس، سازمان جهاد کشاورزی، شهرداری، شورای اسلامی شهر و همه کسانی که با همدلی و مساعدت، زمینه تحقق این مهم را فراهم کردند، افزود: در حال حاضر می طلبد هر چه سریع‌تر مقدمات و بسترهای لازم برای راه اندازی مرکز آموزش مستقل نیروی انتظامی شمال شرق کشور در نیشابور تا خردادماه سال جاری فراهم آید تا سهمیه پذیرش اولین گروه سربازان نیروی انتظامی در این آموزشگاه که مزایای متعددی در زمینه های مختلف برای نیشابور در پی خواهد داشت ،ابلاغ شود.

وی همچنین عنوان کرد: سوله های در اختیار مستاجرین در این مکان دو ماه فرصت تخلیه دارند و با تلاش و همبستگی مدیران زیرساخت ها و بسترهای لازم نیز در مرحله اول جهت حضور هزار نفر از سربازان ایجاد خواهد شد.

فرمانده تیپ ۲۱ امام رضا(ع) نیز در ادامه با اشاره به اهمیت ایجاد این مرکز آموزشی در نیشابور عنوان کرد: این مرکز برندی انتظامی در شرق کشور است که نصیب نیشابور شده است.

سردار سلیمانی با اعلام آمادگی تیپ ۲۱ امام رضا(ع) جهت اجرای عملیات عمرانی و .. برای استقرار این مرکز در شهرستان افزود: ما در نیشابور یکبار این فرصت را به راحتی از دست داده ایم و باید با همبستگی و تلاش مضاعف اثر ماندگاری را در شهرستان به جای گذاریم.

معاون استاندارو فرماندار ویژه نیشابور نیز در این جلسه اظهار کرد: ما یاد گرفته ایم در شهرستان با وحدت و همدلی تهدیدها را تبدیل به بزرگترین فرصت کنیم.

علیرضا قامتی یادآور شد: در حوزه کرونا علی رغم تمام محدودیت ها، اقدامات هوشیارانه و دقیق باعث شد از این تهدید، بزرگترین فرصت بوجود آمد و در کمتر از یکسال بالغ بر ۱۵۰ تخت بیمارستانی با کلیه تجهیزات به مجموعه بهداشت و درمان شهرستان افزوده شد.

وی ضمن تقدیر از ورود بسیج در شرایط بحران و همه ارگان هایی که در کنار هم هر کدام به سهم خود تلاش کردند تا این تهدید را به فرصت تبدیل نمایند افزود: در حال حاضر نیز مسئولین شهرستان در کنار هم و با اهتمام بیشتر این فرصت بوجود آمده را تقویت خواهند کرد.

فرماندار نیشابور ضمن تشکر از کلیه مدیران ملی، استانی و شهرستانی،امام جمعه ،نمایندگان مجلس و اعضای شورای تامین در اخذ تصویب ایجاد این مرکز اذعان کرد: تدبیر مسئولین استان وشهرستان نیشابور در کمال آرامش و با تلاش و جدیت موجب شد این فرصت در خراسان رضوی واین شهرستان بوجود آید.

رئیس شورای تامین شهرستان نیشابور ضمن تشکر از اعلام آمادگی تمامی ارگان ها و دستگاه های اجرایی حاضر در جلسه جهت در اختیار گذاشتن تجهیزات، امکانات و منابع جهت اجرای هر چه سریعتر این پروژه و با توجه به زمان محدود جهت استقرار این مرکز گفت: تمامی دستگاه ها از سقف اختیارات خود برای بهره مندی شهرستان از این ظرفیت باید استفاده نمایند.

در پایان جلسه از مکان مورد نظر بازدید و به هر یک از دستگاه ها جهت اقدامات مورد نیاز تاکید شد.