جزئیات حادثه واژگونی اتوبوس کارکنان ایران خودرو  با یک کشته و ۳۴ زخمی
جزئیات حادثه واژگونی اتوبوس کارکنان ایران خودرو  با یک کشته و ۳۴ زخمی
بر اثر واژگونی اتوبوس در کیلومتر ۱۸ محور نیشابور-مشهد یک نفر کشته و ۳۴ نفر مصدوم شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور در این رابطه گفت: در ساعت ۲۲:۲۴ سوم تیر ماه به دنبال تماس با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ نیشابور مبنی بر واژگونی اتوبوس کارکنان ایران خودرو، شش دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ نیشابور، یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ مشهد و یک دستگاه آمبولانس هلال احمر نیشابور به محل اعزام شدند.

مصطفی افشار نیک افزود: ده مصدوم توسط اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ نیشابور، پنج مصدوم توسط آمبولانس مشهد، دو مصدوم توسط آمبولانس هلال احمر و ۱۷ نفر مصدوم توسط شش دستگاه آمبولانس اورژانس نیشابور به بیمارستان منتقل شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه یک نفر به علت شدت جراحت وارده در صحنه حادثه فوت کرد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور افزود: تعداد ۱۹ مصدوم به مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی ۲۲ بهمن و ۱۵ مصدوم به مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور منتقل شدند.

در همین رابطه اسماعیل شاه بیکی رییس جمعیت هلال احمر نیشابور نیز گفت: اتوبوس پرسنل شرکت ایران خودرو در کیلومتر ۲۰ محور نیشابور به مشهد مقدس بر اثر برخورد با یک دستگاه کامیونت واژگون شد و پس از اعزام سریع نجاتگران پایگاه امدادونجات بین شهری امام رضا(ع) جمعیت هلال احمر نیشابور به محل حادثه و ضرورت حضور نیروی پشتیبان جهت امدادرسانی بهتر ، نجاتگران پایگاه امدادو نجات جاده ای شهید جعفری مشهد نیز به موقعیت اعزام شدند که حال ۵ تن از مصدومین وخیم گزارش شده است.

عدم توجه کافی راننده اتوبوس به جلو علت حادثه

در همین زمینه سرپرست پلیس راه نیشابور گفت: عدم توجه کافی راننده اتوبوس به جلو علت حادثه بوده است. سرهنگ عرفانی مهر افزود: این حادثه زمانی رخ داد که اتوبوس به یک دستگاه خاور برخورد می کند و واژگونی می شود، از طرفی اتاق خاور نیز در جاده افتاده و یک دستگاه پراید نیز با آن برخورد می کند. وی ادامه داد: بارها بابت استفاده از کمر بند ایمنی به اتوبوس ها و خصوصا سرویس ها تذکر داده شده و اگر سرنشینان اتوبوس کمربند داشتند تلفات کمتر بود. وی گفت: با اینکه بارها تذکر داده شده و خودروها جریمه شده اند اما رانندگان اعلام می کنند خود سرنشینان تمایلی به بستن کمربند ایمنی ندارد که فرهنگ سازی در این حوزه را می طلبد. سرهنگ عرفانی مهر افزود: متاسفانه سرویس های ایران خودرو باهم حرکت می‌کنند و در طول مسیر ۵۰‌کیلومتری علاوه بر ایجاد بار ترافیکی با عجله ای که دارند موجب بروز اینچنین حوادثی می شوند که لازم است مسئولین مربوطه تدابیر لازم را اتخاذ کنند.