تولید و اشتغال نیشابور در شرایط مطلوبی است
تولید و اشتغال نیشابور در شرایط مطلوبی است
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تلاش صورت گرفته در نیشابور اجازه داده نشده تحریم و کرونا مجوب وقفه در تولید شود و امروز تولید و اشتغال این شهرستان در شرایط مطلوبی است.

حاتم شاکرمی در جمع خبرنگاران نیشابور افزود: طی هفت سال گذشته برای کاهش فاصله معیشت با دستمزد میزان افزایش دستمزدها نسبت به تورم ۲درصد بیشتر بوده و امسال هم افزایش دستمزدها نسبت به تورم بیشتر بود اما تورمی که در طول سال ایجاد شد این افزایش را تحت تاثیر قرار داد.
وی اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشاغلی را که تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته‌اند با حمایت از بیمه بیکاری، پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده و حمایت معیشتی از کارگران در بخش‌های غیررسمی به طور جدی مورد توجه و حمایت قرار داده است.
وی بیان کرد: برای افزایش دستمزد کارگران طبق روال سال‌های گذشته از دی‌ماه تشکیل کمیسیون‌های تخصصی شروع می‌شود و در این چارچوب امسال هم کمیته تخصصی شورای عالی کار که مرجع اصلی تعیین دستمزدها می‌باشد آغاز به کار کرده است.
مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی هم در این برنامه گفت: شیوع کرونا بسیاری از مشاغل و واحدهای تولیدی و صنعتی را تحت تاثیر قرار داد و در حال حاضر در کل استان خراسان رضوی ۱۷هزار نفر مشمول بیمه بیکاری شده‌اند که بیمه آنان به طور کامل پرداخت می‌شود.
حمید رضاپناه افزود: طی یک سال گذشته ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبارات روستایی به شهرستان نیشابور پرداخت شده و در نیشابور کارگاه و واحدی نداریم که از لحاظ معوقات حقوقی وضعیت بحرانی داشته باشد.