تولید آلو یک ظرفیت نسبی برای زبرخان است
تولید آلو یک ظرفیت نسبی برای زبرخان است
استاندار خراسان رضوی در چهارمین روز از چهل‌ودومین دهه فجر انقلاب اسلامی به شهرستان تازه تاسیس زبرخان سفر کرد. محمدصادق معتمدیان در ابتدای ورود به شهرستان زبرخان در منطقه چشمه خسرو مورد استقبال جمعی از مسئولان و شهروندان قرار گرفت.


طی سفر استاندار خراسان رضوی به زبرخان با حضور وی مرکز جامع سلامت حاجی‌آباد به بهره‌برداری رسید و در ادامه دیدارهای چهره به چهره مردمی، دیدار با خانواده شهدا و برگزاری نشست جمع بندی این سفر از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه استاندار به زبرخان بود.


استاندار خراسان رضوی از روستای دستجرد آقابزرگ زبرخان بازدید کرد
استاندار خراسان رضوی در ادامه سفر به شهرستان زبرخان با مردم این روستا به صورت چهره به چهره دیدار کرد. محمدصادق معتمدیان پس از شنیدن مشکلات برخی از اهالی این روستا مانند اجرای طرح هادی روستایی، کمبود آب و سالن ورزشی دستور پیگیری صادر کرد. وی با گرامیداشت ایام دهه فجر و میلاد حصرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: یکی از سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی توجه به مناطق روستایی و دورافتاده بوده است.
وی بیان کرد: در سنوات پیش از انقلاب کم‌ترین توجه به این مناطق شده ولی در طول دوران چهل ساله پس از انقلاب صددرصد روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردار شدند و برخورداری از آب و گاز در این مناطق نشان دهنده توجه نطام به این‌ مناطق است. وی عنوان کرد: دستورات لازم برای پیگیری مسائل و مشکلات شما برای حل آنها در کمترین زمان صادر می‌گردد.


با حضور استاندار مرکز جامع سلامت روستای حاجی آباد زبرخان به بهره‌برداری رسید
با حضور استاندار خراسان رضوی مرکز جامع سلامت خیرساز روستای حاجی‌آباد زبرخان به بهره‌برداری رسید. محمدصادق معتمدیان در ادامه سفر به شهرستان زبرخان پس از اقامه نماز در مسجد جامع روستای حاجی آباد مرکز جامع سلامت این روستا را افتتاح کرد. مرکزخدمات جامع سلامت حاجی آباد با۵۴۰متر مربع و ۱۱میلیاردریال توسط خیر نیشابوری حاج ابوالحسن حاجی آبادی احداث شده و دارای واحدهای پزشک عمومی، ماما، کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای، پیشگیری و مقابله بابیماری‌ها بوده و حدود هشت هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.
استاندار خراسان رضوی با خانواده شهید حسینی در زبرخان دیدار کرد
استاندار خراسان رضوی در ادامه سفر خود به شهرستان زبرخان با حضور در منزل شهید سیدابوالفضل حسینی مقدم در شهر خرو با خانواده این شهید دیدار کرد. محمدصادق معتمدیان در ادامه سفر به شهرستان زبرخان با حضور در منزل این شهید از خانواده ایشان دلجویی کرد. شهید سید ابولفضل حسینی متولد سال ۱۳۴۸ در ۲۱ بهمن ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ در منطقه ام‌الرصاص یه شهادت رسید.
تولید آلو یک ظرفیت نسبی برای زبرخان است
استاندار خراسان رضوی گفت: برای پیشرفت هر بخش باید بر مزیت‌های نسبی هر منطقه متمرکز شویم و یکی از ظرفیت‌های نسبی زبرخان تولید آلو است که صادرات آن موجب ایجاد ارزش افزوده می‌گردد و این یک فرصت است که باید برای آن برنامه‌ریزی گردد.
محمدصادق معتمدیان در نشست جمع بندی سفر خود به زبرخان در جمع مدیران استانی و محلی در این شهرستان افزود: شهرستان زبرخان به عنوان قطب تولید آلو در برندسازی، تجاری سازی و معرفی این محصول در سطح جهانی باید مطرح و زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوی فراهم شود تا شاهد جهش اقتصادی در این منطقه باشیم. وی بیان کرد: جاذبه‌های طبیعی و ظرفیت‌های گردشگری و مذهبی زمینه مساعدی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زبرخان بوجود آورده که باید در این حوزه ریل‌‌گذاری و برنامه‌ریزی شود و برای شکوفایی اقتصاد زیارتی در زبرخان باید از ظرفیت آستان قدس استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر به دلایل مختلف در بخش تامین اعتبارات و بودجه معمولا ما شاهد ارتقای ساختارها هستیم بدون اینکه زیرساخت‌ها ارتقا یابد اظهار داشت: در زمان ارتقای روستاها و بخش‌ها شهروندان انتظار دارند خدمات‌رسانی هم ارتقا پیدا کند و شهرستان تازه ارتقا یافته زبرخان از ظرفیت‌های خوبی در حوزه صنعتی و کشاورزی برخوردار است و امروز یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در بخش آب است که خوشبختانه در شهرستان زبرخان این مشکل وجود ندارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.
فرماندار شهرستان زبرخان با گرامیداشت دهه فجر گفت: شهید سید اسماعیل درودی نخستین شهید دوران انقلاب و شهید علوی‌نسب نخستین شهید مدافع حرم در نیشابور از زبرخان هستند و اولویت این شهرستان استقرار ادارات و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی با وجود ظرفیت‌های این شهرستان است. سید یحیی سلیمانی افزود: ۴۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال ریال طی دهه فجر امسال در زبرخان به بهره‌برداری می‌رسد.
روستای اسحاق‌اباد زبرخان به شهر ارتقا یافت
نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان گفت: امروز با ابلاغ رسمی وزیر کشور روستای اسحاق آباد این شهرستان به شهر ارتقا یافت و بدین ترتیب شهرهای زبرخان در کنار خرو، درود و قدمگاه به چهار شهر افزایش یافت. احسان ارکانی افزود: توزیع عادلانه امکانات در این چهار شهر از مهمترین شهروندان زبرخان است و از لحاظ درجه‌بندی راه‌های مواصلاتی این شهرها باید از روستایی به بین شهری ارتقا یابد.
وی اظهار داشت: بقعه قدمگاه سالیانه پذیرای بالع بر پنج میلیون گردشگر و زائر بوده که پس از شیوع کرونا در این بخش اقتصاد زبرخان دچار لطمه جدی شده است. وی بیان کرد: شهر خرو به عنوان پایتخت آلوی ایران در حوزه صادرات این‌محصول با مشکلاتی مواجه است و نیازمند استقرار صنایع فرآوری در این حوزه می‌باشد.
استاندار خراسان رضوی پیش از این برنامه در جلسه ملاقات چهره به چهره با مردم زبرخان در حضور برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی پس از شنیدن مشکلات ایشان در خصوص رفع آنها دستورات لازم را صادر کرد.