تنها ۳۰درصد از مدیران شهرستان نسبت به آمار و اطلاعات دستگاه خودشان آگاهی و تسلط کافی دارند
تنها ۳۰درصد از مدیران شهرستان نسبت به آمار و اطلاعات دستگاه خودشان آگاهی و تسلط کافی دارند
فرماندار ویژه نیشابور گفت: مدیران نیشابور باید در سطح توانمندی‌های این شهرستان باشد اما تنها ۳۰درصد از این مدیران نسبت به آمار و اطلاعات دستگاه خودشان آگاهی و تسلط کافی دارند.

علیرضا قامتی دوشنبه در آستانه ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمد صارمی خبرنگار ایرنا طی نشستی با خبرنگاران نیشابور اظهار داشت: برای تدوین سند توسعه نیشابور باید وضعیت موجود به طور شفاف تعریف شده و نقش رسانه‌ها در چارچوب سند توسعه مشخص گردد و وضعیت معیشتی خبرنگاران در اولویت قرار گیرد.
وی اظهار داشت: نیشابور جزو ۱۷ شهرستان مورد توجه به لحاظ حساسیت‌های خاص منطقه‌ای است و خبر انتشار ویروس در سطح استان از نیشابور یک خبر بود در حالی که در آغاز شیوع کرونا هنوز نحوه رفتار این ویروس و نحوه اطلاع‌رسانی همگانی مشخص نشده بود.
وی تصریح کرد: نباید اخبار پیش از آنکه تبدیل به اطلاعات گردد منتشر شود و هرچه با هم صادق‌تر باشیم شرایط آسان‌تر خواهد شد.
وی عنوان کرد: در جلسه ستاد ملی کرونا در حضور رئیس جمهور از نیشابور به طور ویژه تقدیر شد و ۱۳ مورد از نظریات مطرح شده در نیشابور برای جلوگیری از شیوع کرونا گفته می‌شود که باید در سطح ملی مطرح شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال آماده سازی بیمارستان نیشابور تا ظرفیت ۳۰۰ تخت هستیم تا برای مهرماه آماده باشیم و ظرفیت جذب اکسیژن به ازای هر بیمار از یک به هفت نفر رسیده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: طی اسنادی که در سال ۹۷ از دشمن بدست آمد مشخص شد به دنبال نفوذ و ایجاد اختلال در زیرساخت‌ها هستند، دشمنان به خاطر تزلزل جایگاهشان از سال ۹۶ به بعد آشکارا به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند و به طور علنی این را بیان می کنند که نمونه آن فراخوان‌های نیمه دوم تیرماه بود که با هشیاری مجموعه‌های امنیتی این تحرکات خنثی شد.
وی افزود: اقتدار نظام بدون هزینه نخواهد بود و هزینه آن را به قیمت جان عزیزانمان پرداخت می‌کنیم ولی ذره‌ای از مواضعمان عقب‌نشینی نخواهیم کرد.
وی تصریح کرد: همه ما عضو یک‌خانواده هستیم و برای دشمن هدف قرار دادن هیچ کدام از اجزای نظام تفاوتی ندارد بنابراین هر فردی که به شکلی مسئولیتی برعهده دارد را به عنوان یک عضو خانواده بدون توجه به گرایش‌های فکری و سیاسی باید حمایت کنیم.


تحریف از تحریم بدتر است

امام‌جمعه نیشابور گفت: شبکه‌های خبری معاند با وارونه‌نمایی حقایق خدمات نظام را کوچک جلوه داده و تحریف کنند و تحریف از تحریم بدتر است.
حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی افزود: خبرنگاران باید مراقب باشند با انتشار اخبار غیرموثق در میدان آنان بازی نکنند.
وی اظهار داشت: کمک‌های مومنانه در کشور ما پس از شیوع کرونا یک حرکت ملی در سطح جهانی بود که در هیچ کشوری نمونه ندارد که باید در سطح جهانی به شیوه‌های مختلف منعکس کنند.
وی بیان کرد: رسانه‌ها رکن اول موفقیت هستند و هر حرکتی برای موفقیت نیازمند بسترسازی توسط رسانه‌ها و پس از آن نیازمند انعکاس دستاوردهای موفقیت بوسیله رسانه‌ها است.
وی تصریح کرد: امروز بخش عمده امنیت جامعه در کنار پاسداران جان برکف و سربازان گمنام امام زمان در گرو اخباری است که بوسیله خبرنگاران منتشر می‌شود.
خبرنگاران باید بشارت دهنده و ایمن ساز باشد، جایگاه خود را بدانند، بشناسند و قدر بدانند تا در انجام وظایف و مسیولیت‌هایشان برای افزایش آگاهی مردم به درستی عمل کنند.
وی خاطرنشان کرد: انتشار اخبار آرامش‌بخش و راهگشا نیازمند خبرنگارانی آگاه است تا در کنار مسئولان‌ زمینه پیشرفت جامعه را فراهم کنند و مسیولان هم باید صادقانه عملکرد خود را در اختیار خبرنگاران بگذارند و خبرنگاران هم از انتشار خبری که موجب اختلاف شود بپرهیزند.

  • منبع خبر : خاتون شرق