تنها نماینده تاریخ استان در لیگ برتر فوتبال بانوان به لیگ دو تبعید شد
تنها نماینده تاریخ استان در لیگ برتر فوتبال بانوان به لیگ دو تبعید شد
خاتون شرق - تیم کیان نیشابور به عنوان تنها نماینده تاریخ شرق کشور در لیگ‌برتر بانوان با قهرمانی در رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های کشور و معرفی چند بازیکن ملی پوش در رده های مختلف سنی با قدرت وارد رقابت های لیگ‌ برتر شد.

وحید شجاعی مهر

زمانی که تمام کارشناسان نوید ظهور قطب فوتبال کشور در خراسان را می دادند کمتر کسی میتوانست این روزهای عجیب را حداقل به این زودی برای نماینده خراسان در لیگ برتر پیش بینی کند. اما دومینوی سقوط ورزش خراسان رضوی خیلی زود به فوتبال بانوان نیز رسید و حالا از آن تیم پر امید کیان تنها یک کالبد بی جان باقی مانده است که برای زنده ماندن دست و ما می زند و هیچ کس به فریادش نمی رسد. تیم‌کیان نیشابور که در فصل اول حضور خود با مشکلات شدید مالی رو به شد به سختی توانست نخستین سهمیه تاریخ فوتبال خراسان رضوی را حفظ کند امسال در شرایطی که تعدادی از بازیکنانش به دلیل بحران مالی این تیم را وسط فصل ترک کرده اند با تصمیم عجیب سازمان لیگ از جدول رقابت ها حذف شد. اتفاقی که پس‌ از آن‌ مشخص نیست آینده فوتبال بانوان خراسان رضوی و نیشابور را به کجا خواهد برد.
در همین‌زمینه مدیرعامل تیم کیان نیشابور گفت: سازمان لیگ به دلیل لغو دو بازی ما در لیگ برتر مقابل خاتون بم و ملوان ما را از جدول مسابقات حذف کرده است.
فرهاد رحیمی با بیان اینکه عنوان می شود ما در این دو بازی حضور نداشتیم افزود: در مورد بازی
با تیم بم که قرار بود در نیشابور برگزار شود وزارت ورزش در ورزشگاه انقلاب در حال نصب پیست تارتان بود و به ما اجازه بازی در این ورزشگاه را ندادند.
وی ادامه داد: ورزشگاه دومی که ما از ابتدای فصل به سازمان لیگ اعلام کرده بودیم ورزشگاه انقلاب بود. از ابتدای فصل هیچ نکته ای در مورد این ورزشگاه به ما نگفتند. در حالی که ناظر بازی روز قبل باید ورزشگاه را بازدید کند آخر شب به نیشابور رسید و صبح بازی ساعت ۱۰ ورزشگاه را دید و آن را تایید نکرد. حالا قانون در این رابطه چه می گوید؟ مطابق بند ۵ ماده ۱۴ آیین نامه برگزاری مسابقات، چنانچه ورزشگاه اول و دوم تایید نشد بازی باید در ورزشگاهی که سازمان لیگ اعلام می کند برگزار شود. به ما ورزشگاهی اعلام نکردند و کمیته انظباطی بدون اینکه از ما توضیحی بخواهد بلافاصله بازی را سه هیچ اعلام کردند.
وی بیان کرد: در مورد بازی با ملوان
زمانی که برای می‌خواستیم با قطار به انزلی برویم همزمان با یخبندان کشور بود. راه آهن یخ زده بود و نتوانستیم برویم‌ و اتوبوسی نیز حاضر نشد ما را در آن شرایط آب و هوایی ببرد و به سازمان لیگ‌و ناظر بازی هم اعلان کردیم در برف و کولاک امکان سفر فراهم نیست.
وی ادامه داد: هفته بعد از آن مسابقه تیم سیرجان باید به نیشابور می آمد و با ما مسابقه می داد. تیم سیرجان در این فاصله دچار مشکل شد و مربی خود را اخراج کرد و همه تیم اعتصاب کرد و گفتند ما بازی نمی کنیم. این تیم قهرمان لیگ برتر بود و نائب قهرمان آسیا شده بود و به نظر می رسد سازمان لیگ بهانه ای به دست آورد و به بهانه این که تیم‌کیان دو مسابقه حاضر نشده آن بازی را اعلام نکرد و از لیست بازی ها حذف کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که هیچ رایی از سوی کمیته انظباطی یا فدراسیون فوتبال به ما اعلام نشده بود.
وی اظهار کرد: پس از آن اعلام کردند تیم ما به طور کلی از جدول مسابقات حذف شده و به لیگ دسته دوم سقوط کرده است. در حالی که همچنان رای کمیته انظباطی به ما ابلاغ نشده و از ما برای حضور در جلسه کمیته انظباطی و ارائه توضیحات دعوتی به عمل نیامده است.
وی ادامه داد: هیچ مسئول شهرستان به داد ما نرسید و امسال هم از هیچ جا یک ریال دریافت نکردیم.
وی گفت: مالک باشگاه اول فصل به همه مسئولان شهرستانی و استانی اعلام کرده بود یا یک حامی مالی برای باشگاه پیدا کنند تا خودمان تیم داری کنیم و یا هر ارگان یا نهاد و شرکتی که می‌خواهد می تواند به صورت رایگان و با پرداخت اندک مطالبات فصل قبل تیم را در اختیار بگیرد. در غیر این صورت اجازه دهند سهمیه لیگ برتری به استان دیگر فروخته شود. متاسفانه کمکی نکردند و اداره کل ورزش و جوانان نیز اجازه فروش تیم را نداد.
سهیلا جعفری سرمربی تیم کیان نیز در خصوص شرایط تیمش با بیان اینکه تا کنون یک ریال کسی به این تیم کمک نکرده و در فوتبال امروز پول نباشد هیچی نیست افزود: در حالی که دو بازی آخر خود را باید می بردیم ۷ بازیکن ما به دلیل پرداخت نشدن مطالبات از تیم رفتند و مجبور شدیم با بازیکنان نوجوانان خود بازی کنیم. بقیه افرادی که هم در تیم ماندند دلی بازی کردند.
وی ادامه داد: در اصفهان برای یک بازیکن ۸۰۰ میلیون تومان هزینه می کنند و کل تیم ما تا اینجای فصل ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است. پارسال کل قرارداد بازیکن های ما یک میلیارد و ۳۰۰ بود و امسال حدود دو میلیارد تومان است. فقط توانستیم به چند بازیکن اول فصل پرداختی داشته باشیم.
وی با اشاره به شرایط بد مالی تیمش و تاثیر آن در نتیجه بازی ها گفت: در شیراز مجبور شدیم بدون اینکه هتل بگیریم بازی کنیم. یعنی ۲۰ ساعت با اتوبوس در مسیر بودیم و وقتی رسیدیم پیاده شدیم و بازی کردیم. بعد از آن نیز سوار اتوبوس شدیم و برگشتیم‌ بازیکن چگونه در این شرایط بازی کند.
سرمربی تیم‌کیان خاطر نشان کرد : همه خوب حرف می زنند ولی متاسفانه هیچ کس ما را حمایت نکرد‌. حتی نماینده نیشابور در مجلس در خصوص وضعیت تیم ما به وزیر ورزش تذکر دادند ولی تا این لحظه یک ریال به تیم ما کمک نشده است‌. فقط فولاد خراسان غذا و اسکان بازیکنان غیر بومی را تقبل کرده است که در حال حاضر ۵ نفر هستند و ۷ نفر رفته اند.
وی با بیان اینکه در میزبانی ها نیز مشکل داریم گفت: متاسفانه گاز ورزشگاه انقلاب هنوز وصل نیست و با کپسول رخت کن ها را خودمان گرم می کنیم تا مورد اعتراض داوران و تیم مقابل قرار نگیرد. حتی برق آنجا را سال قبل خودمان با یک سیم وصل کردیم!