تندیس سردار شهید  شوشتری در نیشابور رونمایی شد
تندیس سردار شهید  شوشتری در نیشابور رونمایی شد
تندیس سردار شهید نور‌علی شوشتری در میدان باغرود نیشابور با حضور تعدادی از همرزمان این شهید و جمعی از شهروندان طی مراسمی رونمایی شد.

فرمانده تیپ زرهی ۲۱ امام رضا(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در نیشابور در این‌ مراسم گفت: سردار شوشتری در ارتفاعات شمال غرب ایران در برابر گروه‌های مسلح تروریستی شجاعانه و مقتدرانه قد افراشت و در سیستان و بلوچستان خاضعانه با لب‌های خشکیده و چهره آفتاب سوخته برای کمک به هموطنان کمر خم کرد.
سردار حسین سلیمانی افزود: به راستی شهید شوشتری نماد وحدت و سردار وحدت آفرینی بود که هیچگاه از یادها و خاطره‌ها فراموش نمی‌گردد.
وی اظهار داشت: سردار شوشتری در عملیات مرصاد که امروز سالگرد آن است نقش ارزنده ای داشت و در دوران پس از جنگ نیز در بحث خنثی کردن توطئه تفرقه افکنی دشمن بین شیعه و سنی نقش کلیدی ایفا کرد.
سردار جانباز آزاده وحید انجیدنی همرزم قدیمی شهید شوشتری گفت: شهید شوشتری هیچگاه در برابر مشکلات تسلیم‌ نشد و همین روحیه او برای همه دوستان و آشنایانش الهام‌بخش بود.
وی افزود: ایشان نه تنها متعلق به نیشابور و خراسان بلکه شخصیتی ملی است و نماد ایثار و شهادت و وحدت است.


شهردار نیشابور گفت: نیشابور۲هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم کشور و انقلاب کرده که نسبت به جمعیتش از میانگین کشوری عدد بالاتری است و این نشان از فرهنگ ایثار و شهادت در این شهر است و در واقع شهدا یکی از برندهای شهر نیشابور هستند و چه بهتر که شهدای برجسته این شهرستات را به مردم معرفی کنیم.
علی نجفی افزود: با همکاری تیپ ۲۱ امام رضا و سرمایه گذاری شهرداری مجسمه سردار وحدت شهید شوشتری توسط یکی از هنرمندان نیشابوری به ارتفاع ۶ متر و از جنس بتن ساخته شده و به صورت همزمان مجسمه ۳ تن دیگر از مفاخر نیشابور نیز در مسیر آرامگاه خیام به عطار رونمایی می شود و هدف از این اقدام ارج نهادن به مقام شهدای نیشابور و زنده نگه داشتن روحیه ایثار و شهادت بوده است.
۲۶ مهرماه سال ۱۳۸۸ بر اثر انفجاری تروریستی در منطقه پیشین شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان، سرلشکر شهید نورعلی شوشتری جانشین وقت فرمانده نیروی زمینی سپاه و سرتیپ رجبعلی محمدزاده، فرمانده وقت سپاه سیستان و بلوچستان به همراه بیش از ۴۰ تن از فرماندهان سپاه و سران طوایف اهل سنت و جمعی از مردم این استان به شهادت رسیدند که به شهدای وحدت موسوم شدند.