تمرکز رسانه‌های بیگانه بر این استان است
تمرکز رسانه‌های بیگانه بر این استان است
رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: دشمن و رسانه‌های بیگانه با نگاهی خاص بر این استان تمرکز کرده و با ترفندهای مختلف رسانه‌ای در صدد اختلاف‌افکنی‌های سیاسی، اجتماعی و قومی در این خطه از میهن اسلامی هستند.

عباس محمدیان در مراسم تکریم و معارفه مسوول کانون بسیج رسانه قوچان افزود: دشمن در شبکه‌های معاند خبر خوب منتشر نمی‌کند بطوری که با یارگیری در قالب “شهروند خبرنگار” به دنبال انتشار اخبار منفی و بعضا کذبی است که باب میل دشمنان ملت ایران اسلامی است.
وی بر استفاده از تکنیکهای روزآمد و هوشمند در کار رسانه تاکید و بیان کرد: شرایط رسانه‌داری تغییر و دوران خبرخوانی صرف و اتکای انحصاری خبرنگاران به قلم و دوربین پایان یافته است. 

رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی ادامه داد: در چنین وضعیتی “خبرنگار موفق” به فردی اتلاق می‌شود که قدرت تحلیل و مطالبه‌گری منصفانه داشته باشد.
وی همچنین به جنگ رسانه‌ای و تلاش بی‌وقفه ابرقدرتهای مستکبر برای ایفای نقش در حوزه رسانه‌ اشاره و “رسانه” را هویت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه توصیف و بیان کرد: آمریکا پنج درصد جمعیت دنیا را دارد اما ۸۰ درصد رسانه‌های فعال در سطج جهان را در اختیار خود گرفته است.
محمدیان گفت: در این شرایط باید ارزیابی کنیم که به چه میزان با رسانه‌ها آشتی کرده و چقدر در تشکیل جبهه رسانه‌ای طراز انقلاب اسلامی موفقیت حاصل شده است. علاوه بر آب و غذا در سبد مایحتاج زندگی هر فرد نیاز به خوراک فکری نیز وجود دارد که در جهان امروز آن را “رسانه” تعریف می‌کند.
وی افزود: می‌بایست میان مردم و مسوولان از یکطرف و رسانه‌ها از سوی دیگر “آشتی” برقرار کرد زیرا پژوهشها نشان می‌دهند هرکجا جامعه‌ای دچار عقب‌افتادگی شده ناشی از استفاده نکردن از قدرت رسانه‌ای بوده است.

رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی بر لزوم آسیب‌شناسی جریان رسانه‌ای نیز تاکید و بیان کرد: رسانه‌های رسمی می‌بایست توسط خبرنگاران ارزشمدار و انقلابی بر اساس عقلانیت و تفکر احیا شوند.
وی ادامه داد: وظیفه خبرنگار و رسانه شناساندن حق و باطل می‌باشد زیرا دوران رسانه‌های وابسته سیاسی به پایان رسیده است. رسانه‌ای امروز موفق است که به فکر مخاطب بوده و کارآمدی و توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را مدنظر قرار داده باشد.
محمدیان گفت: همچنین خبرنگاران نباید از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی غافل شوند بلکه باید بدانند کدام مطلب بحق و کدام موضوع ناحق منتشر شده زیرا خبرنگار واقعی علمدار جبهه بصیرت است پس می‌بایست در مسیر امیدآفرینی قلم زده و فعالیت و تلاش رسانه‌ای نماید.
رسانه‌ها مظلوم هستند

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه قوچان هم در این مراسم گفت: رسانه‌های این شهرستان عملکرد مناسبی در حوزه پوشش اخبار محلی و برنامه‌های محوری بسیج داشته‌اند اما از اقشار مظلوم جامعه به شمار می‌آیند. 
سرهنگ دوم پاسدار علی زرقانی بر لزوم ادای حق خبرنگاران توسط مسوولان تاکید و بیان کرد: رسانه زبان برنده‌ای در اختیار دارد که باید برای دفاع از انقلاب اسلامی ، نظام جمهوری اسلامی و ارزشها از آن بهره گرفت. 
وی افزود: قوچان دارای ظرفیت رسانه‌ای خوبی است که باید برای ترویج ارزششهای دینی و انقلابی مورد استفاده قرار گیرد.

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه قوچان گفت: برخی ظرفیتهای موجود در این شهرستان مورد غفلت واقع شده‌اند اما با انسجام بیشتر میان رسانه‌ها می‌توان این ظرفیتهای مغفول قوچان را به فعلیت رساند. 
همچنین در این مراسم از تلاشهای “جواد غلامی” تقدیر و “مجید جعفری مقدم” به عنوان مسوول جدید کانون بسیج رسانه شهرستان قوچان معرفی شد. 

  • منبع خبر : ایرنا