تغییر خودسرانه مسیر آب باعث بروز سیلاب در زبرخان شد
تغییر خودسرانه مسیر آب باعث بروز سیلاب در زبرخان شد
بخشدار زبرخان در گفتگوی اختصاصی با خاتون شرق در خصوص خسارات وارده طی بارش‌های اخیر و بروز سیلاب در این منطقه گفت: تاکنون عملا سیلاب حاصل از روان آب‌ها به مردم خسارتی وارد نکرده است و دلیل آن تغییر خودسرانه مسیر آب بود.

بخشدار زبرخان در گفتگوی اختصاصی با خاتون شرق در خصوص خسارات وارده طی بارش‌های اخیر و بروز سیلاب در این منطقه گفت: تاکنون عملا سیلاب حاصل از روان آب‌ها به مردم خسارتی وارد نکرده است والبته دلیل اسن سیلاب تغییر خودسرانه مسیر آب بوده است.

اسماعیل نصرآبادی یادآور شد: در این خصوص در مواردی که از سوی برخی اشخاص به عنوان خسارت نامیده می‌شود به دلیل تعدی و تجاوز به حریم قنوات و بستر رودخانه‌های فصلی و کال ها، اطلاق عنوان خسارت فاقد جایگاه قانونی است و این طبیعی است که با افزایش دبی و حجم سیلاب، آب در مسیر اصلی خود حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: امسال با شرایط خاصی از بارش های بهاری مواجه بودیم که به عنوان نمونه در یک مورد فقط حجم بسیار زیاد سیلاب خروجی از دهانه یکی از قنات ها می توانست علاوه بر آبگرفتگی شدید منطقه سبب ورود خسارات جبران ناپذیری شود.

وی در پاسخ به علت مسدودی دو روزه بخشی از جاده قدمگاه به اسحاق اظهار داشت: علیرغم تمهیدات پیش بینی شده با توجه به تغییر خودسرانه مسیر سیلاب و ریزش جداره خاکریز اطراف پل راه آهن مقداری از سیلاب وارد فضای زیر پل شده بود که بلافاصله با اهتمام اداره راه آهن، آب و فاضلاب و دهیاران بخش تخلیه شد اما به دلیل حجم گل و لای باقیمانده و ضرورت جانمایی ۲ مسیر انتقال سیلاب در دهانه پل و پایین دست تصمیم بر اصلاح وضع قبلی و انجام عملیات عمرانی شد.

او همچنین بیان داشت: در محدوده مسدود شده صرفا راه چند کوره بسته شده و مردم نیز از مسیرهای جایگزین محور حشمتیه، روستای آهوان و دهنوهاشم آباد جهت رسیدن به شهر قدمگاه استفاده می کنند.

بخشدار زبرخان خاطرنشان کرد: در صورتی‌که تغییر خودسرانه مسیر آب توسط چند کشاورز صورت نمی گرفت، با تدابیر و برنامه ریزی صورت گرفته تحت هیچ شرایطی حتی سیلاب هم وارد زیرگذر نمی شد.

  • نویسنده : وحید شجاعی مهر
  • منبع خبر : خاتون شرق