تا زمانی که تعداد فوتی‌ها پایین نیامده نباید وضعیت نارنجی اعلام کنیم
تا زمانی که تعداد فوتی‌ها پایین نیامده نباید وضعیت نارنجی اعلام کنیم
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در جلسه ستاد کرونا گفت: من قبول ندارم نیشابور نارنجی شده و تا زمانی که ورودی بیماران، بیماران آی سی یو، همچنین تعداد فوتی‌ها پایین نیامده باشد نباید وضعیت نارنجی اعلام کنیم تا مردم دوباره ساده انگاری کنند.

محسن عظیمی‌نژاد در جلسه ستاد کرونا نیشابور افزود: میانگین فوت روزانه در شهریور ماه به شاخص آبان ماه رسیده و امسال شهریور پر مرگی خواهد بود اگر چه تعداد مبتلایان کم شده ولی آمار مرگ و میر همچنان بالا است.
وی اظهار داشت: از ابتدای شهریور ماه امسال بالاترین میزان بستری شده در آی سی یو را داشتیم و تقریبا تمام رکوردها را در این ماه شکستیم.
وی بیان کرد: طی روزهای تعطیل در نیشابور یک هزار و ۳۱۹ واکس تزریق شد و ۷۰ درصد فوتی‌های بیمارستان‌های ما مربوط می شود به ۱۴ درصد افراد بالای ۶۰ سالی که واکسن نزدند و بیشترین فوتی‌های بالای ۶۰ سال در مناطق روستایی هستند.
وی عنوان کرد: از امروز تیم های سیار واکسناسیون در نیشابور، فیروزه و زبرخان خانه به خانه برای تزریق واکسن مراجعه می کنند و رسانه ها و سازمان تبلیغات باید مردم را به واکسیناسیون تشویق کنند.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت پایگاه‌ها ۱۰۰ درصد افزایش یافته و در حال حاضر ۹ پایگاه در شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان مشغول به کار هستند.
وی ادامه داد: در پیک پنجم در تمامی موارد، تعداد مراجعین، تعداد مبتلایان، تعداد بستری آی سی یو و تعداد مرگ و میر رکورد زدیم و پیش بینی می‌کنیم تا ماه آینده این وضعیت استمرار دارد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور گفت: با توجه به این که کرونا دلتا مرگبارتر و سرعت سرایت بالاتری دارد به طور میانگین طی ۲۰ روز گذشته هفت نفر فوتی در نیشابور داشته‌ایم.
علیرضا قامتی افزود: با وجود انجام واکسیناسیون و کاهش آمار مبتلایان آمار فوتی‌ها روند افزایشی دارد و آمار فوتی در ابتدای ورود افزایش پیدا کرده زیرا فرد بعد از درگیری ریه به بیمارستان می آید و این عادی انگاری ها ما را دچار مشکل می کند.
وی اظهار داشت: طی ۲۰ روز گذشته براساس آمار بیشترین تعداد مرگ و میر را داشتیم و هنوز میانگین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نیشابور ۶۰ درصد است و با ادامه این روند ارائه خدمات در اصناف و دیگر حوزه ها دچار مشکل می‌شود و امروز سازمان‌ نظام‌ پزشکی نیشابور باید پای کار بوده و همکاری و تعامل بیشتری داشته باشد
وی تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهد این هستیم که باشگاه‌های ورزشی در هر وضعیت کرونایی مشغول فعالیت هستند و باید نظارت‌ها در این خصوص افزایش یابد.
دادستان نیشابور گفت: بنا به گفته کارشناسان یکی از موارد ابتلا شهروندان عدم استفاده از ماسک است و در این حوزه باید یک ضمانت اجرا در نظر گرفته شود.
سید محمد حسینی افزود: مردم از تبعیض اجرای قانون گله‌مند هستند و باید نسبت به گروه‌های شغلی یک شیوه را در نظر بگیرند.
وی تاکید کرد: هر گاه وزارت بهداشت به اطبای بخش خصوصی اعلام نیاز کرد پزشکان این بخش باید در مراکز بستری با دستگاه سلامت همکاری کنند و در این خصوص سازمان نظام پزشکی باید همکاری لازم را داشته باشد.