بیش از ۴۵ میلیارد ریال از پروژه های شهرداری نیشابور به بهره‌برداری رسید
بیش از ۴۵ میلیارد ریال از پروژه های شهرداری نیشابور به بهره‌برداری رسید
به مناسبت روز شوراها مراسم افتتاح پروژه های شهرداری نیشابور با ارزش بیش از ۴۵ میلیارد ریال با حضور فرماندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاونین و روسای سازمان های شهرداری و سایر مدیران نیشابور در میدان صنعت برگزار شد.

شهردار نیشابور در این مراسم گفت: امروز به مناسبت گرامی داشت روز شوراها پروژهای شهرداری نیشابور به صورت متمرکز و با اعتبار چهل و پنج میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان افتتاح می شود‌.
علی نجفی افزود: میدان صنعت بالغ بر ۲۰ سال است که احداث شده و آبنمای آن نیز به همان شکل رها شده بود و با توجه به اینکه در منطقه نسبتا محروم از نظر اقتصادی قرار دارد نیاز بود در این منطقه از نظر بصری طرحی اجرا شود.
وی ادامه داد: علی رغم اینکه در طرح بهار تا بهار اقدامات خوبی در این منطقه انجام شده بود آبنمای این میدان با هزینه بالغ بر سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید.
شهردار نیشابور با اشاره به افتتاح پروژه آبیاری تحت فشار فضای سبز حدفاصل پنجراه تا میدان صنعت گفت: برای این پروژه در گذشته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده بود و امروز با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی این پروژه تکمیل و به بهره برداری می رسد.

مشکل آبگرفتگی در بلوار رسالت حل شد

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در محور رسالت به ویژه رسالت ۷ و رسالت غربی ما با اندک بارندگی شاهد تجمع شدید آب بودیم که همیشه منجر به ناراحتی و ایجاد مشکل برای شهروندان و شرمندگی ما می‌شد طی یک کار جهادی که همکاران ما در حوزه فنی و عمران انجام دادند کانالی به طول ۷۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر دوازده میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث شد که خوشبختانه طی بارندگی اخیر که شدید هم بود مشکلی در خصوص تجمع آب در رسالت نداشتیم.
علی نجفی در مورد تجهیزات خریداری شده سازمان آتش نشانی نیز به عنوان یکی دیگر از اقدامات شهرداری نیشابور گفت: دو دستگاه بنز ۱۰ تن آتش نشانی نیز با حداقل هزینه توسط همکاران ما بازسازی شده و امروز مجددا به کارگیری خواهد شد.
وی بیان کرد: یک دستگاه خودروی میدلام خریداری شده نیز از امروز در اختیار سازمان آتش نشانی و مورد استفاده آن ها قرار خواهد گرفت.
شهردار نیشابور با بیان اینکه امروز یک دستگاه پمپ جدید نیز به ناوگان آتش نشانی نیشابور اضافه می‌شود گفت: یک پمپ‌ قدیمی محصول شرکت روزنباور اتریش نیز که قیمت روز آن ۴ میلیارد ریال است با همت جهادی همکاران‌ ما با رقم ۲۵۰ میلیون ریال بازسازی شده و مانند یک‌پمپ نو به چرخه استفاده آتش نشانی اضافه شده است.
نجفی مجوع اعتبارات هزینه شده برای تجهیزات آتش نشانی را ۲۸ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال عنوان کرد.

معاون عمرانی شهرداری نیشابور نیز در مورد پروژه های افتتاح شده امروز شهرداری گفت: آبنمای میدان صنعت پس از اینکه سال های زیادی از ساخت این میدان می گذرد امروز به بهره برداری می رسد. اسماعیل گلستانی افزود: علاوه بر زیبایی بصری ایجاد شده ناشی از احداث این آبنما که ۸ متر ارتفاع دارد، از استخر این آبنما و پمپ‌های آن نیز برای آبیاری تحت فشار مسیر میدان صنعت تا پل هوایی استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به راه اندازی آبیاری تحت فشار حدفاصل پنجراه تا میدان صنعت گفت: برای آبیاری این‌محور نیز استخر روباز چمران به عنوان مخزن از اداره ورزش و جوانان اجاره شده است تا مشکلی برای آبیاری نداشته باشیم.
معاون عمرانی شهرداری با اشاره به سیل سال ۹۷ در منطقه اردسمان گفت: کانالی که در این محور احداث شده و امروز به بهره برداری می رسد برای جلوگیری از اتفاقاتی مانند سیل اردسمان و آب افتادگی در رسالت غربی ۷ که همیشه معضل داشته ایم احداث شده است‌. گلستانی ادامه داد: با این اقدام آب بلوار شهید بهشتی مستقیما به این کال هدایت شده و با چندین کال انحرافی دیگر که در مسیر ایجاد شده مشکل آب افتادگی در رسالت حل شده است.

صرفه جویی در بروزرسانی تجهیزات آتش نشانی نیشابور


رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور در این مراسم گفت: برای خرید یک دستگاه پمپ مبلغ یک میلیارد ریال هزینه شده که این پمپ با مهندسی معکوس طرح انگلیسی آن ساخته شده و قیمت اصلی آن ۴ میلیارد ریال است و به دلیل اینکه خرید آن زمان بر می باشد تهیه شده تا در صورت خرابی نمونه های مورد استفاده سریعا جایگزین شده و مشکلی بابت خدمت رسانی به مردم نداشته باشیم.
سید مهدی حسینی افزود: پمپ روزنباور نیز که نزدیک به ۳۰ سال از عمر آن می گذرد دچار مشکل شده شده بود که برای تعمیر و بازسازی آن مبلغ ۲۵۰ میلیون هزینه شد در حالی که قیمت نمونه مشابه آن که البته در بازار هم نادر است نزدیک به ۴ میلیارد ریال است.


وی با اشاره به خرید یک دستگاه خودروی میدلام و اضافه شدنش به چرخه عملیات آتش نشانی نیشابور گفت: این خودرو با مساعدت شهرداری و بوسیله سازمان همیاری های استان با اعتبار شش میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از یکی از شهرداری ها خریداری شد که البته قیمت واقعی آن ۱۵ میلیارد ریال است و در حریق های مختلف به خصوص در مزارع کاربرد دارد.
رئیس سازمان آتش نشانی نیشابور ادامه داد: خودروهای بنز ۱۹۲۱ به دلیل نوع کاربری آن و شرایط نیشابور که دارای حومه و مزارع کشاورزی است بسیار دارای اهمیت است از همین رو یک دستگاه از این خودروها به طور کامل بازسازی شده به طوری که مخزن، اتاق، کلاف بندی ها و پمپ آن کاملا به روز شده و یک دستگاه خودروی بنز دیگر نیز پمپ آن بازسازی شده و به چرخه عملیات بازگشته اند.
حسینی افزود: این اتفاق با کمک پرسنل داخلی و تعمیرگاه مرکزی شهردارس رخ داده و برای آن یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، در حالی که قیمت این خودروها در بازار بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال است.

  • منبع خبر : خاتون شرق