بیش از ۳۰هزار نفر در نیشابور واکسن کرونا دریافت کرده‌اند
بیش از ۳۰هزار نفر در نیشابور واکسن کرونا دریافت کرده‌اند
رئیس دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور گفت: تاکنون ۳۰هزار و ۶۰۰ نفر در نیشابور، فیروزه و زبرخان واکسن‌کرونا دریافت کرده‌اند که از این تعداد هفت هزار و ۵۰۰ نفر به طور کامل واکسینه شده‌اند.

دکتر محسن عظیمی‌نژاد افزود: از ابتدای شیوع کرونا حدود ۴۵درصد از کادر درمان نیشابور به کرونا مبتلا و سه نفر فوت کردند و طی این مدت ۱۰مرکز جامع سلامت در بخش بیماریابی مشارکت جدی داشته و بالغ بر یکصدهزار نفر از این طریق شناسایی و به پزشکان ارجاع داده شدند.
وی خاطرنشان کرد: رابطه معکوسی بین مراجعین سرپایی، بستری‌ها و میزان مرگ و میر بر اثر کرونا وجود دارد و هر‌چه سریع‌‌تر شناسایی و مراجعه به پزشک انجام شود میزان‌ مرگ‌ومیر کمتر بوده و در پیک سوم با ۲۳۵ فوتی بیشترین میزان را نسبت به سایر پیک‌ها داشتیم. وی بیان کرد: موج دوم و سوم کووید ۱۹ در نیشابور در مقایسه با کشور تقریبا یکسان بوده اما در پیک چهارم تفاوت معناداری را شاهد بوده و تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا کمتر از میانگین کشوری است و در پیک سوم با ۲۵۰ بستری بیشترین میزان ابتلا را در نیشابور داشتیم و در پیک چهارم حتی نسبت به پیک دوم تعداد بستری‌ها کمتر بوده است.

۹۰درصد تسهیلات کرونا در نیشابور پرداخت شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور گفت: تاکنون ۵۰۹ میلیارد و یکصد میلیون ریال تسهیلات کرونا در این شهرستان درخواست شده و از این‌میزان ۴۴۵ میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال پرداخت گردیده است.
علیرضا قامتی افزود: از ۶فروردین پارسال پس از ابلاغ تسهیلات کرونا به بانک‌ها تاکنون سه هزار و ۵۹۱ فقره پرونده تشکیل و پنج هزار و ۳۸ مورد اشتغال مورد حمایت قرار گرفته و در این بخش بیشترین تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌های ملی، تجارت و صادرات بوده است. وی اظهار داشت: طی این‌ مدت در بخش وام‌های ودیعه مسکن یک هزار و ۳۵۹ فقره درخواست بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده و یک هزار و ۵۵۰ نفر از بیمه بیکاری بهره‌مند شدند و در همین شرایط بیش از سه‌هزار اشتغال‌زایی جدید صورت گرفته است.
وی بیان کرد: با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی انجام شده در پیک‌ چهارم کرونا روند ابتلا و بستری نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است و در این‌ چارچوب امسال در طی مدت انتخابات بخش ناظرین بهداشت به حوزه‌های رای‌گیری برای حفظ سلامت شهروندان اضافه شد. وی عنوان کرد: تاکی بر رعایت قانون، شرع و رعایت اخلاق بوده و در بخش کرونا قوانین ستاد ملی کرونا فصل‌الخطاب است و همه تلاش ما کاهش مشکلات و دغدغه‌های شهروندان در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی است.