بیش از ۲۷۰میلیارد ریال طرح توسط شهرداری نیشابور به بهره‌برداری رسید
بیش از ۲۷۰میلیارد ریال طرح توسط شهرداری نیشابور به بهره‌برداری رسید
صبح امروز طی مراسمی در بوستان زائر ۱۱طرح عمرانی و خدماتی شهرداری نیشابور با اعتبار ۲۷۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلنگ‌زنی و بهره‌برداری رسید. شهردار نیشابور در این مراسم گفت: امروز در برنامه "گام دوم ۱۰پروژه در ۱۰۰ روز" ۱۱ طرح با اعتبار ۲۷۱ میلیارد ریال کلنگ زنی و به بهره‌برداری می‌رسد.

علی نجفی ضمن گرامیداشت دهه فجر افزود: احداث بوستان زائر با توجه به اینکه نیشابور در مسیر اصلی زائران حرم رضوی قرار دارد از طرح‌های شاخص این برنامه است که در زمینی به وسعت سه هکتار اجرایی شده و برای نخستین بار ۳۰۰ اصله درخت به روش روت‌بال در آن جانمایی می‌گردد.
وی اظهار داشت: بهره‌برداری از یک مجتمع گلخانه‌ای با استفاده از محل قدیمی کشتارگاه نیشابور با اعتبار ۲۰میلیارد ریال از دیگر طرح‌های این برنامه است که نیاز شهر نیشابور را در ایام عید در خصوص تامین گل‌ و گیاه برطرف می‌کند.
وی بیان کرد: یکی از معضلات دیرینه شهر نیشابور احداث راه دسترسی به زباله‌گاه نیشابور بود که امروز تکمیل شده و احداث سلول‌های محل دفن زباله‌گاه هم در حال تکمیل است.
وی خاطرنشان کرد: امروز احداث هشت پارک به صورت همزمان به مساحت ۵۰ هزار متر مربع در دستور کار شهردار نیشابور قرار دارد و همه این‌ پارک‌ها تا قبل از خردادماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد و ۹۵ درصد این پارکها در مناطق کم‌برخوردار قرار گرفته است.

۲۲۰طرح عمرانی در نیشابور به بهره‌برداری رسید
معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور در این مراسم گفت: طی پنج ماه گذشته ۲۲۰ طرح عمرانی و خدماتی در این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
علیرضا قامتی افزود: با احداث این پارک‌ها به ازای هر نفر جمعیت نیشابور ۲۰سانتیمتر به سرانه فضای سبز این شهراضافه می‌گردد که در شرایط محدودیت منابع مالی موفقیت بزرگی است.
وی بیان کرد: در شرایطی این خدمات ارائه می‌گردد که دشمن محدودیت‌های اقتصادی زیادی را به ما تحمیل کرده اما به لطف تاب‌آوری مردم تحریم‌ها بی‌اثر شده و ایجاد و بسترسازی برای اجرای بسیاری از این طرح‌ها با همکاری و همراهی شهروندان، نمایندگان و مدیران امکان‌پذیر شده است.


وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۴ هزار هکتار از محدوده نیشابور در حریم‌میراث فرهنگی قرار گرفته که مانعی برای اجرای طرح‌ها است و بسیاری از مطالبات شهروندان به دلیل همین‌موانع قانونی به تاخیر می‌افتد که در سفر اخیر استاندار مصوب شد ظرف ۲ماه آینده این موضوع تعیین تکلیف شود همچنین کلیات طرح تفصیلی نیشابور هم به تصویب رسید و در حال تدوین است.
وی اظهار داشت: در ادامه این طرح‌ها توسعه مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران نیشابور هم که در سطح استان پس از مشهد نمونه مشابه ندارد در دستور کار قرار گرفته البته امسال به دلیل شیوع کرونا و برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار برنامه‌های دهه فجر محدود شد ولی به همت خبرنگاران اطلاع‌رسانی این دستاوردها به مردم انجام می‌گردد تا مایه امید و دلگرمی ایشان شود.
وی یادآور شد: منشا این انقلاب خون شهدا و تفکر والای امام راحل بود و تداوم آن در گروه رهبری مقام معظم رهبری است و امروز به همت همه ارکان مدیریتی شهرستان بستر خدمت برای شهروندان فراهم شده است.
احداث بوستان زائر، تکمیل معابر تعهدات مردمی، اجرای کانال زیر سطحی خیابان بهار، مجتمع گلخانه‌ای فضای سبز، بهسازی و آسفالت خیابان‌های بعثت، معرفت، جوادالائمه و باهنر، جدول گداری و آسفالت خیابان مهران و کارگر، پیاده رو سازی خیابان شریعتی و شهید بهشتی و احداث راه دسترسی به زباله‌گاه نیشابور و احداث زمین ورزشی محله از دیگر طرح‌هایی بود که در مراسم امروز به صورت همزمان کلنگ‌زنی و بهره‌برداری شد.