بیش از ۱۳هزار جعبه دارو در نیشابور کشف شد
بیش از ۱۳هزار جعبه دارو در نیشابور کشف شد
فرمانده انتظامی نیشابور گفت: طی عملیاتی ۱۳هزار و ۷۵۰ جعبه شامل ۲۴ قلم دارو در این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ علیرضا حسینعلی زاده افزود: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر فعالیت مشکوک و نگهداری دارو داخل خانه‌ای در یکی از روستاهای بخش میان جلگه شهرستان نیشابور موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.
وی اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی عشق آباد در تحقیقات اولیه میدانی متوجه شدند این داروها در ساعات خلوت و شبانه بارگیری و از روستا به مقصد نامعلومی خارج می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به مشکوک بودن فعالیت‌های متهمان و از طرفی حساسیت موضوع دستورات لازم مبنی بر رصد اطلاعاتی و پلیسی صادر و در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد این داروها سرقتی است.
وی خاطر نشان کرد: هم‌زمان با این تحقیقات گزارشی از سرقت دارو از یک شرکت دارویی متعلق به یکی از شهرستان های همجوار به نیشابور واصل شد که پس از اطمینان از صحت موضوع و هماهنگی با مقام قضایی در این رابطه ۲ متهم دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان تعداد ۱۳هزار و ۷۵۰ جعبه دارو شامل ۲۴ قلم انواع شربت ها و قرص کشف و ضبط شد.
وی گفت: متهمان در مواجهه با ادله و مستندات پلیس ضمن اعتراف به بزه انتسابی اعتراف کردند یکی از آنان در ارتباط با یک شرکت دارویی پس از سرقت دارو ها در چند مرحله با کمک و همدستی فردی دیگری آنها را در خانه ای در یک روستا دپو و در ادامه با سوء استفاده از نام شرکت داروها را در استان های دیگر به فروش می‌رسانده است.
وی افزود: برابر نظر شاکی پرونده ارزش ریالی این داروهای سرقتی حدود ۷ میلیارد ریال می‌باشد که متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند و تحقیقات در خصوص این پرونده ادامه دارد.