بیشتر دستگیرشدگان حوادث اخیر در استان آزاد شده‌اند
بیشتر دستگیرشدگان حوادث اخیر در استان آزاد شده‌اند
یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی شنبه درحاشیه سفر به شهرستان نیشابور گفت: بیمارستان سوم نیشابور از محل سفر ریاست جمهوری دارای اعتبار است و اگر کمبودی هم داشت از اعتبارات ماده ۵۶ نمایندگان مجلس تامین شود و تلاش می‌کنیم تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.

استاندار خراسان رضوی درباره نحوه تخصیص و توزیع اعتبارات استانی بین شهرستان‌های استان گفت: سهم‌ مربوط به اعتبارات هر شهرستان را نمی‌توان براساس جمعیت یا مساحت سنجید به عنوان مثال در برخی از موارد نیشابور عقب‌ماندگی‌هایی دارد و طبیعی است که برای جبران عقب‌ماندگی در آن موضوع باید بیشتر به نیشابور توجه شود و در سطح کشور هم به همین ترتیب است و ملاک توزیع اعتبارات براساس شاخص عقب‌ماندگی‌ها است ضمن اینکه برخی از طرح‌ها ملی است که همه از این اعتبارات به تناسب برخوردار می‌شوند و تلاش ما این است که توزیع اعتبارات استانی براساس عدالت محوری و شاخص‌‌های مورد نیاز و جبران عقب‌ماندگی‌ها انجام شود‌.
نظری درباره آخرین وضعیت مسکن ملی در نیشابور گفت: در این شهرستان حدود ۲۴ هزار متقاضی ثبت نام کرده اند که صلاحیت ۱۲ هزار نفر آن ها برای دریافت مسکن ملی تایید شده است. زمینی که آماده شده برای بیش از این تعداد است تا اگر متقاضی بیشتری داشتیم مشکلی از این نظر نداشته باشیم‌.
استاندار خراسان رضوی درباره آخرین وضعیت طرح مسکن ملی در سطح استان گفت: در بحث مسکن ملی استان خراسان رضوی تا حدود ۸۰ درصد سهمیه ۴۰۰ هزار نفری استان مشکل تامین زمین نداریم و برخی زمین ها نهایی شده و بعضی دیگر در مراحل انجام فرآیندهای  اداری هستند و مشکل حادی در این زمینه نداریم.

،،تبعه خارجی در
بین بازداشت‌شدگان حوادث
اخیر نداریم ولی لیدرهای وابسته خیلی قوی داشته‌ایم که
حتی از استان‌های دیگری
به استان ما آمده‌اند

نظری افزود: ۱۰۰ هزار مسکن در سطح روستاها و ۶۰ هزار در سطح شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر داریم که بنا داریم در این مناطق زمین را به مردم واگذار تا خودشان مسکن را بسازند و در شهرستان های بالای ۱۰۰ هزار نفر نیز مقدمات تامین زمین انجام شده و مشکل خاصی در این حوزه نداریم و به سرعت در حال انجام آن هستیم. در این خصوص برنامه ریزی شده ۴۰۰ هزار مسکن طی چهار سال در سطح استان ساخته شود.
نظری در پاسخ به سوال خبرنگار خراسان رضوی درباره وضعیت اعتبارات شهرستانی سفر ریاست جمهوری به استان و برش شهرستانی آن گفت: برش شهرستانی از نظر عنوانی انجام شده است به عنوان مثال طرح‌های جهاد کشاورزی باتوجه به برنامه کلی که در استان دارند سهم شهرستان نیشابور و طرح‌هایی که به عنوان مثال در حوزه آبخیزداری، در قنوات، کشاورزی و دامداری برای اجرا برنامه‌ریزی و  فهرست شده و در اختیار فرمانداران قرار گرفته است و متولی اجرا دستگاه‌های استانی هستند و فرمانداران و مسئولین شهرستانی بر اساس فهرست ها لازم است پیگیری کنند تا طی بازه معین محقق شود.
استاندار خراسان رضوی درباره تعداد دستگیرشدگان طی اتفاقات اخیر در استان گفت: عمده دستگیرشدگان برابر گزارش دستگاه‌های امنیتی و مربوطه آزاد شده‌اند و به غیر از موارد مشخص و معینی که حداقل شواهد اولیه نشان‌ می‌دهد که در اغتشاشات حضور داشته و باعث خسارت و آسیب شده‌اند و وابستگی به جریان های معاند داشته اند.
وی درخصوص وجود افراد تبعه خارجی در جمع بازداشتی ها نیز گفت: تبعه خارجی در بین بازداشت‌شدگان حوادث اخیر نداریم ولی لیدرهای وابسته خیلی قوی داشته‌ایم که حتی از استان‌های دیگری به استان ما آمده‌اند.
وی همچنین درباره آخرین وضعیت طرح تحقیق و تفحص از استانداری که توسط جمعی از نمایندگان استان در مجلس مطرح و مصوب شده گفت: تحقیق و تفحص در اختیار مجلس است و طبیعتا بنده اطلاعی از آن ندارم ولی از هر نظارتی که لازم باشد بر مجموعه استانداری از هر دستگاه نظارتی انجام شود با آغوش باز استقبال می‌کنیم.

عملیات احداث پست ۱۳۲ کیلو ولت توزیع برق در منطقه «بوژان» نیشابور آغاز شد

عملیات احداث پست ۱۳۲ کیلو ولت توزیع برق در منطقه «بوژان» نیشابور با حضور استاندار خراسان رضوی در این شهرستان آغاز شد.
استاندار خراسان رضوی در آیین کلنگ زنی این پست توزیع برق گفت: پست ۱۳۲ کیلو ولت توزیع و نگهداری نیرو با ظرفیت ۶۰ مگا ولت‌آمپر با اعتبار ۹۳۰ میلیارد ریال در مدت ۱۸ ماه ساخته خواهد شد و این طرح یکی از نیازمندی‌های جدی شهرستان نیشابور در بخش توسعه صنعتی، کشاورزی و خدمات جزو نیازهای زیرساختی است و اگر در موضوعی نیاز به تصمیم گیری جدید باشد با نظر مسوولان محلی به نتیجه خواهد رسید.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به پاسداشت وحدت و پرهیز از هرگونه تفرقه بیان کرد: خوشبختانه این موضوع در کلیت استان خراسان رضوی و در عرصه های مختلف وجود دارد و در شهرستان نیشابور نیز این وحدت وجود دارد و نتیجه این وحدت با نگاه خدمت به مردم باعث رفع عقب ماندگی در بخش های مختلف می شود و کارها به نتیجه خواهد رسید.

بودجه استان ناعادلانه بین شهرستانها توزیع شده

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: سهم شهرستان از بودجه استان خراسان رضوی با وجود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت رعایت نشده، در حقیقت بودجه استان ناعادلانه بین شهرستانها توزیع شده است.
احسان ارکانی افزود: بواسطه مشکلات در تامین بودجه بسیاری از طرح ها نیمه تمام مانده و همین پست توزیع نیرو از جمله این طرح هاست و به خاطر مساله تامین برق برای صنایع شهرستان تاکنون بسیاری از شرکتهای صنعتی و دانش بنیان از آغاز به کار در این شهرستان انصراف داده اند.
ابوطالب جوان فرماندار نیشابور در این مراسم‌گفت: عملیات اجرایی پست ۱۳۲ کیلو وات بوژان پس از پنج سال بالاخره بودجه گرفت و کلنگ احداث آن به زمین زده شد و طرح‌های متعددی در شهرستان داریم که ۲۰ سال از کلنگ زنی احداث آنها می گذرد اما به دلیل کمبود بودجه تاکنون به بهره برداری نرسیده است.
استاندار خراسان رضوی در این سفر یک‌روزه از برخی طرح‌های نیمه‌کاره و در حال ساخت در نیشابور مانند بیمارستان سوم و کتابخانه مرکزی نیشابور بازدید کرد.
وی همچین با حضور در گلزار شهدای گمنام پارک ارغوان ضمن ادای احترام به دو شهید گمنام در جریان روند ساخت المان شهدای گمنام در این محل قرار گرفت.