به همت بسیج ۱۸۰نیروگاه خورشیدی در نیشابور احداث شد
به همت بسیج ۱۸۰نیروگاه خورشیدی در نیشابور احداث شد
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیشابور گفت: به همت بسیج ۱۸۰نیرگاه خورشیدی کوچک مقیاس هرکدام با ظرفیت پنج کیلووات در سطح روستاهای نیشابور برای خانواده‌های متقاضی ایجاد شده است.

سرهنگ علی ‌نیک‌یاد در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: در این چارچوب ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با سود ۴درصد و یک سال تنفس اختصاص یافته و ۳۰۰ میلیون ریال هم آورده خود متقاضیان بوده است.
وی با اشاره به اینکه ماهانه ۲میلیون و یکصد هزار تومان به طور میانگین به هرکدام از این خانواده‌ها پرداخت می‌شود افزود: در قراردادهای جدید هزینه هر کدام از این نیروگاه‌ها به ۱۱۰میلیون تومان رسیده است.
وی بیان کرد: بیش از یک هزار بسیجی نیشابوری در پیک سوم کرونا با کادر بهداشت و درمان همکاری کردند و این همکاری در دوره واکسیناسیون کرونا ادامه پیدا کرد.
وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته به همت بسیج نیشابور ۱۲۵ باب منزل اشخاص نیازمند تعمیر و مرمت شده اظهار کرد: تاکنون با کمک بسیج ۱۱۴ صندوق قرض‌الحسنه مردمی با ۴۰۰میلیارد ریال موجود در نیشابور ایجاد شده و از محل این صندوق‌‌ها بیش از پنج میلیارد ریال وام پرداخت شده است.
فرمانده بسیج نیشابور گفت: با توجه به مشکل خشکسالی و کم‌آبی به همکاری گروه‌های جهادی ۱۲ قنات در نیشابور احیا و مرمت شده که این تعداد تا پایان امسال به ۶۰ قنات می‌رسدو برای مرمت هر قنات ۵۰۰ میلیون تومان مورد نیاز است.
وی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه گل و گیاه، جشنواره مد لباس ایرانی و برپایی میز خدمت در اداره‌ها از برنامه‌های هفته بسیج در نیشابور است و پنج طرح دانش بنیان نیز در این شهرستان به مناسبت هفته بسیج به بهره‌برداری می‌رسد.
وی اظهار کرد: نیشابور و زبرخان با ۱۸۰هزار بسیجی و ۶۵۰ پایگاه محلات و ۵۰۰ واحد مقاومت بیش از یک درصد پایگاه‌های کشور و ۱۰درصد پایگاه های استان را در اختیار دارد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان نیشابور با دارا بودن بیش از ۳۵هزار رزمنده بیش از ۲هزار شهید تقدیم انقلاب کرده افزود: برگزاری کنگره ملی شهدا در نیشابور از برنامه‌های بسیج طی امسال بود و اعتبارات لازم برای برگزاری این کنگره مصوب و ۱۷۲ عنوان برنامه هم در این چارچوب تعیین شده ولی هنوز فرمانداری اعتبارات شهرستانی این کنگره را ابلاغ نکرده است.