برخی روستاهای فیروزه هنوز اینترنت ندارند
برخی روستاهای فیروزه هنوز اینترنت ندارند
فرماندار فیروزه گفت: برخی روستاهای فیروزه هنوز اینترنت ندارند و دانش‌آموزان نمی توانند از برنامه شاد استفاده کنند.

ابوالفضل حکیم‌پور پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان فیروزه افزود: اگر این دانش آموزان را از حضور در مدارس محروم کنیم در حوزه آموزش فاجعه رخ خواهد داد اما اگر در این رابطه به ما ابلاغ شود حتماً آن را اجرایی خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر شهرستان فیروزه در هفته اخیر تعطیلاتی را خواهیم داشت که طبق آن کلیه مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش فنی حرفه ای، زبانسرا ها، کتابخانه ها، آرایشگاه های زنانه و مردانه، تالارها، مساجد و مصلی ها، باشگاه های ورزشی، چای خانه ها و مراکز تفریحی تعطیل خواهند بود و برگزاری هرگونه مراسم هرگونه مراسم مذهبی علمی و همایش ها ممنوع است اما آموزش تعطیل نیست و مشخصاً اداره آموزش و پرورش تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده است و امید است آموزش در مناطق فاقد اینترنت  لطمه‌ای نبیند.


برای نصب دوربین پلاک‌خوان در فیروزه نیازمند مشارکت خیرین هستیم

حکیم‌پور گفت: برای تهیه و نصب دوربین های پلاک خوان نیازمند مشارکت خیرین هستیم تا پایش تصویری مناسبی در سطح فیروزه صورت گیرد.
وی اظهار داشت: امسال‌ روستاهای محوری فیروزه به سیستم پایش تصویری مجهز می‌گردد و در خیابان های داخل شهر هم پارسال تعدادی دوربین نصب شد و مدیریت آن توسط شهرداری انجام می‌شود که قرار است  به مرکز فرماندهی نیروی انتظامی منتقل شود.
وی اظهار داشت: در بخش پدافند غیر عامل نیازمند آموزش و فرهنگ سازی بوده و مسئولان باید حساسیت ویژه‌ای را در این رابطه داشته باشند.
وی تصریح کرد: برای جذب اعتبارات در فیروزه شرایط خاصی وجود دارد و لازم است تک تک مدیران به طور ویژه در این رابطه پیگیری های لازم را داشته باشد زیرا تخصیص اعتبارات این شهرستان بسیار پایین است.
وی افزود: امسال در حوزه کود، بذر و نهاده‌ها بیشتر از سهمیه‌ای که برای شهرستان فیروزه در نظر گرفته شده بود جذب کردیم و در حوزه تنظیم بازار هم پارسال با مدیریتی که صورت گرفت برای کاهش دغدغه شهروندان قند و شکر را درب خانه‌ها و همین طور گوشت هم در مناطق روستایی درب منازل توزیع گردید.
وی بیان کرد: برای نظارت بر قیمت ها باید از همه ظرفیت نیروی انتظامی و پایگاه های بسیج استفاده شود تا شهروندان شرایط ایده آل را در این حوزه احساس کنند.
وی عنوان کرد: در این چارچوب کمیته‌ای مشترک طی ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر برای نظارت مشخص شده و نیازمند استقرار نماینده تعزیرات در این شهرستان جهت همکاری با این کمیته نظارت بر قیمت‌ها هستیم.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: به دلیل کمبود  نیروی انتظامی نیازمند پایش تصویری هستیم که در این رابطه نیشابور در کشور پیشگام بوده است.
هاجر چنارانی افزود: امروز دوربین های نصب شده در نیشابور دوربین های پلاک‌خوان هستند و برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر باید این دوربین‌ها در محورهای روستایی افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات نیروی انتظامی نخستین قدم جلب مشارکت خیرین فیروزه برای نصب دوربین در سطح شهر و روستاها است تصریح کرد: امروز ما مجتمع فولادی داریم که حدود پنج هزار نفر در آن مشغول به کار هستند و قرار بر آن شد که جزو مثلث توسعه شود اما هیچ اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است.
وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۰۰ معدن در کشور ما وجود دارد که قرار بود هزارتای آن مورد بهره برداری قرار گیرد این درحالی است که در خیلی از کشورهای اروپایی بزرگ فقط سه معدن وجود دارد.
وی یادآور شد:در یکی از روستاها که معدن فیروزه در آن قرار داشت و اهالی آن به دلیل عدم بهره مندی از آن معدن را بستند، اگر فقط ۱۰ معدن در روستاها به نفع مردم در مورد بهره برداری قرار می گرفت امروز مردم از مسئولین رضایتمندی کافی را داشتند.

  • منبع خبر : خاتون شرق