برای مردم تفریح مهم‌تر از حفظ جانشان است!
برای مردم تفریح مهم‌تر از حفظ جانشان است!
رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: با وجود اینکه تالارها باید در شرایط نارنجی بسته باشند اما از ابتدای شیوع کرونا تا امروز نیشابور هرگز زرد نشده اما تالارهای نیشابور در همین وضعیت قرمز هم مشغول فعالیت هستند و با وضعیت موجود به نظر می رسد برای مردم تفریح مهم‌تر از حفظ جانشان است!

به گزارش فارس دکتر محسن عظیمی‌نژاد افزود: میزان آزمایش‌های کرونا در نیشابور افزایش ۴ برابری داشته و بیش از ۷۰ درصد آزمایش‌های انجام شده کرونای مثبت هستند.
وی بیان کرد: ۲۵درصد از جمعیت بالای ۱۷ سال در نیشابور واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و هفته‌ گذشته ۳۵هزار دوز واکسن دریافت کرده‌ایم و تاکنون بیش از سهیمه اختصاصی وزارت بهداشت واکسن دریافت کرده‌ایم.
وی اظهار داشت: واکسیناسیون پرسنل آموزش‌وپرورش و رانندگان وسایل نقلیه عمومی انجام شده و قضات، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، کارمندان بانک‌ها، پرسنل نیروی انتظامی، کارگران در شهرک‌های صنعتی در معرض خطر بیشتری قرار دارند و امیدواریم به بالاترین پوشش واکسیناسیون برسیم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶۰ تخت بستری کرونا با تجهیزات کامل و نیروی انسانی آماده کرده‌ایم اما تاکنون ۱۷۸ بیمار کرونایی را پذیرش شده و در بخش آی سی یو هم ۱۳ تخت موجود است که در این وضعیت بحرانی ۱۰ تخت دیگر هم اضافه کرد‌ه‌ایم ولی متاسفانه همه این تخت‌ها پر شده است.
عظیمی نژاد گفت: در موج پنجم شیوع کرونا سن فوت مبتلایان کاهش یافته و چند روز قبل یک خانم ۳۱ ساله که مادر سه فرزند بود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادیم‌ و با توجه به قدرت بالای شیوع کرونا دلتا شهروندان باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی گرفته و از شرکت در تجمعات بپرهیزند.
وی هشدار داد: با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در حال حاضر با کمبود شدید تخت بیمارستانی و کادر درمان روبرو هستیم که نشان‌دهنده آغاز هفته‌ای بحرانی است و با ادامه این‌ وضعیت ناچاریم بیمارستان صحرایی برپا کنیم.
وی تصریح کرد: با این وضعیت باز بودن تالارها، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سهل انگاری صدورصدی مردم پیش بینی می‌شود در هفته جاری آمار بیماران کرونایی به ۲۹۰ نفر برسد.
وی گفت: به جز کمبود فضا ما با کمبود نیروی انسانی هم روبرو هستیم‌ زیرا با وجود واکسیناسیون کادر درمان به کرونا مبتلا شدند و در حال حاضر نیروهای ما به صورت سه شیفت در بیمارستان مشغول خدمت هستند.