با حضور دانش آموزان نمودار ابتلا به کرونا را از افراد مسن به کودکان منتقل می کنیم
با حضور دانش آموزان نمودار ابتلا به کرونا را از افراد مسن به کودکان منتقل می کنیم
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: با حضور دانش آموزان در مدارس در این مقطع زمانی نمودار مرگ و ابتلا به کرونا را از افراد مسن به کودکان منتقل می کنیم و بدون شک کودکان مقطع ابتدایی شیوه نامه های بهداشتی را نمی توانند اجرا کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و‌ پرورش با حضور مسئولان عالی رتبه نیشابورگفت: بهتر است تصمیم گیری برای بازگشایی مدارس به صورت منطقه ای و محلی باشد نباید برای برای بازگشایی مدارس عجله کنیم.

دکتر عظیمی نژاد افزود: وضعیت زرد یا قرمز کرونا یک وضعیت ناپایدار است و نباید صرفا به دلیل این که برای یک مدت کوتاه وضعیت زرد را تجربه می کنیم به بازگشایی مدارس اقدام کنیم.

وی با اشاره به سفر سه روزه ی تیم ویژه وزارتی به نیشابور و اعلام وضعیت شهر نیشابور به عنوان یک منطقه پر خطر توسط این تیم ادامه داد: متاسفانه ما در اواسط تابستان مرگ بارترین روزها را شاهد بودیم که قطعا این سیر صعودی در پاییز و زمستان همزمان با شروع سال تحصیلی جدید افزایش می یابد.

وی گفت: به عنوان یک پزشک آرزو می کنم هیچ کودکی به این بیماری مبتلا نشود و امیددارم با همّت همه مسئولان گرانقدر نیشابور و اتخاذ تصمیم صحیح و مناسب بتوانیم از شیوع این بیماری در جمعیت کم سن و سال جلوگیری کنیم.

به گفته دکتر عظیمی نژاد نیشابور در سال های قبل هم شاهد افزایش سیر صعودی بیماری های تنفسی از جمله آنفولانزا بوده است که در سال تحصیلی جاری بدون شک با موج بعدی کرونا همپوشانی خواهد داشت.