با حضور تولیت آستان قدس خط تولید نخ ظریف در نیشابور راه اندازی شد
با حضور تولیت آستان قدس خط تولید نخ ظریف در نیشابور راه اندازی شد
امروز با حضور تولیت آستان قدس رضوی بخش تولید نخ‌های ظریف و شانه‌شده پنبه‌ای کارخانه نخریسی خسروی خراسان با ظرفیت بیش از ۶ تُن و اعتبار هشت میلیون یورو در شهرک صنعتی خیام نیشابور به بهره‌برداری رسید.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اولویت آستان قدس رضوی ایجاد اشتغال و حمایت از بخش خصوصی است.
حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی در مراسم آغاز بهره‌برداری از بخش تولید نخ‌های ظریف و شانه‌شده پنبه‌ای شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان در شهرک صنعتی خیام نیشابور گفت: در حوزه‌هایی که بخش خصوصی قدرت ریسک‌پذیری کمتری دارد آستان قدس ورود پیدا کرده و راه را برای این بخش هموار می‌کند.
وی اظهار داشت: همانطور که معظم رهبری در دیدار با کارآفرینان تاکید کردند که دستگاه‌های دولتی رقیب بخش خصوصی نباید باشند این مسئله به طور جدی مورد توجه آستان قدس قرار دارد و در هر حوزه‌ای که بخش خصوصی ورود پیدا کند ما از آن حوزه خارج می‌شویم.
وی بیان کرد: سیاست آستان قدس ورود به حوزه‌هایی با امکان ایجاد اشتغال بیشتر بوده و تنها درآمد مدنظر نیست و اگر سود کمتر هم بود اشکال ندارد به نحوی که اگر در جایی سرمایه‌گذاری با سود کمتر و فرصت اشتغال‌زایی بیشتر باشد برای ما نسبت به طرح‌های با سود بیشتر و اشتغال کمتر اولویت دارد.
وی عنوان کرد: در بخش خصوصی هم ما کمک‌کار بوده و هیچ‌گاه رقیب نیستیم و در حوزه‌های که اخنیارات، امکانات، تجربه و دانش داریم در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهیم که در حوزه کشاورزی این اتفاق افتاده است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: با همکاری استان قدس برای کشاورزان دوره های آموزشی و مشورتی برگزار شده و در برداشت و فروش محصول نیز همکاری‌های لازم انجام می‌شود تا سود خوبی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: در سایر حوزه‌ها بخش خصوصی به خصوص آن بخش‌هایی که قدرت مانور کمتری دارد و نمی تواند برای تولیداتش بازار پیدا کند به دنبال این هستیم به آنان کمک کنیم.
وی تصریح کرد: سال گذشته در راستای ایجاد رونق تولید فعالیت‌های بخش کشاورزی و دارویی آستان قدس رضوی توسعه یافت و طرحی که امروز به بهره‌برداری رسید مربوط به سال قبل بوده که سرمایه‌گذاری و مقدمات آن انجام شده بود ولی به خاطر شیوع کرونا برگزاری مراسم آغاز بهره‌‌برداری از آن به تعویق افتاد که امروز انجام شد‌.
وی افزود: همانطور که در راستای ایجاد رونق تولید متخصصان ما در بخش کشاورزی، صنعت و دارو توفیقات خوبی داشته‌اند برای تحقق جهش تولید در سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

بزرگترین مانع استان بوروکراسی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به شعار امسال و تاکید مقام معظم رهبری بر افزایش تولید و اشتغال برنامه اصلی استان اصلاح فرآیند کسب و کارها و تسهیل در صدور مجوزها است.
علی رسولیان افزود: بزرگترین مانع استان بوروکراسی اداری و طولانی بودن فرآیندها به خصوص در صدور مجوزها است.
وی اظهار داشت: در این چارچوب ۲۶ عنوان برنامه در بخش‌های مختلف برای استان خراسان رضوی تدوین شده است که مهمترین آنها اصلاح فرآیندهای کسب و کار و صدور مجوزها است.
وی خاطرنشان کرد: توسعه شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت این شرکتها جزو برنامه‌های اصلی استان است و در این چارچوب توسعه ۳۵۰ واحد دانش بنیان استان در دستور کار قرار دارد و ۲ فضای جدید در شهرک توس، شهرک ماشین ابزار به این‌موضوع اختصاص یافته و ۵۰ هکتار هم به فضای شهرک پارک علم و فناوری استان اضافه می‌شود.
وی تصریح کرد: طی یک سال گذشته یک‌ هزار و ۱۵۴ تفاهم نامه سرمایه‌ گذاری به ارزش ۱۵۰هزار میلیارد تومان منعقد شده و تکمیل و تسریع در ایجاد بنگاه‌های اقتصادی جزو برنامه‌های اصلی استان است.
وی افزود: امسال ۱۹۷ معین اقتصاد مقاومتی جدید تعیین شده که در توسعه فرآیندهای اقتصادی استان مشارکت خواهند داشت.

  • منبع خبر : خاتون شرق