بانک اطلاعاتی متکدیان، زباله گردها، کارتن خواب ها و معتادان متجاهر نیشابور تهیه می‌شود
بانک اطلاعاتی متکدیان، زباله گردها، کارتن خواب ها و معتادان متجاهر نیشابور تهیه می‌شود
باز شدن کلاف سردر گم شناسایی، جمع آوری و ساماندهی متکدیان، زباله گردها و معتادان متجاهری که این شب ها خیابان های سطح شهر پناهگاهشان شده،نخستین موضوعی بود که در یکصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر نیشابور پس از پایان وضعیت قرمز و نارنجی با حضور اصحاب رسانه مطرح شد

رییس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و محیط زیست با قرائت گزارش عملکرد شهرداری در خصوص شناسایی، جمع آوری و نگهداری موقت افراد متکدی سطح شهر و ارائه راهکارهای اجرایی به منظور ساماندهی متکدیان با استفاده از ظرفیت خیرین، سازمان های مردم نهاد و سمن ها در کاهش آسیب های اجتماعی اظهار کرد: شهرداری با کمک و همراهی اداره بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی و سایر نهادهای مرتبط و با استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی ظرف مدت یک ماه نسبت به شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی متکدیان، زباله گردها، کارتن خواب ها و سایر گروه های هدف در سطح شهر اقدام خواهد کرد.
احمد همت آبادی تاکید کرد: هم چنین شهرداری لایحه حمایتی و تجهیزاتی کمپ ماده ۱۶ در محل روستای رود را ظرف مدت ۱۰ روز جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال می کند.
وی خاطر نشان کرد: شهرداری با همکاری اداره بهزیستی و نیروی انتظامی مطابق با قانون ۵۵ شهرداری هاو قانون مدیریت پسماند در خصوص برخورد قانونی مناسب با متکدیان و افراد جمع آوری کننده پسماند عمل نموده و با توجه به مصوبه شورا در بحث ساماندهی و بکار گیری در مراکز تفکیک زباله اقدام لازم را انجام و گزارش منظم ماهیانه را جهت اطلاع به شورای شهر ارسال می نماید.

تایید حسابرسی های سال های ۹۴ و ۹۵

رییس کمیسیون امور مالی، اداری، برنامه وبودجه شورا با قرائت لایحه گزارش تفربغ بودجه سال های ۹۴ و ۹۵ گفت: به جز سازمان مدیریت پسماند حسابرسی بقیه سازمان های شهرداری در سال های ۹۴ و ۹۵ مورد تایید شرکت حسابرسی آریان بهروش قرار گرفت. این لایحه با اکثریت آرا مصوب گردید.

آیین نامه تسهیلات رفاهی ویژه آتش نشانی

کاظم صادقی بیان کرد: با توجه به این که شورا از شهرداری خواسته بود لایحه جامع ای برای همه سازمان های تابعه شهرداری بیاورد ولی چون شهرداری صرفا برای سازمان آتش نشانی لایحه فرستاده بهتر است این لایحه جهت بررسی بیشتر به کمیسیون برگردد. لایحه رفاهی آتش نشانی به کمیسیون برگشت داده شد.

بررسی صورت وضعیت شرکت سبز زیور

رییس کمیسیون امورمالی، اداری و برنامه و بودجه شورا اظهار کرد: بررسی اسناد، مدارک و صورت وضعیت شرکت زیور توسط شرکت حسابرسی ذی صلاح، خارج از شورای شهر متشکل از کارشناس حسابرسی، کارشناس حقوقی و کارشناس مالی انجام شود.
کاظم صادقی عنوان کرد: از این رو مبلغ قطعی قرارداد، ضمانت اجرایی و هر نوع تعدیل و اصلاح در دفترچه قرارداد منوط به این گزارش است.

جلوگیری از فعالیت پیمانکار آسفالت شهرداری

رییس کمیسیون امور فنی و عمران شورا با قرائت لایحه ابلاغ شروع به کار شرکت پیشگام آسفالت راه فیروزه با موضوع خرید آسفالت سطح شهر، تاکید کرد: با توجه به عدم کیفیت آسفالت در برخی از مناطق، متاسفانه بیشتر خیابان هایی که این شرکت در سطح شهر انجام داده بسیار بی کیفیت و نامطلوب است.
هادی ترقی افزود: از این رو به دلیل عملکرد ضعیف شرکت پیشگام آسفالت راه فیروزه انعقاد قراردادی جدید اشتباه است ضمن این که شهرداری در مقام ناظر باید پاسخگو عملکرد ضعیف و نارضایتی شهروندان باشد.
وی با اشاره به این که قرار نیست قرارداد جدیدی با این شرکت بسته شود، ادامه داد: تا اصلاح کار های قبلی نباید با شرکت قراردادی بسته شود وموضوع خرید آسفالت منتفی است.
ابلاغ شروع به کار شرکت پیشگام آسفالت راه فیروزه که جهت استحضار به شورا اعلام شده بود با انتقاد ترقی و بعضی از اعضا شورا ابطال اعلام شد.

جمع بندی الحاقیه شرکت سبز زیور

رییس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و محیط زیست با قرائت جمع بندی لایحه الحاقیه دفترچه پیمان شرکت سبز زیور تصریح کرد: شرکت سبز زیور در بحث نیرو و خودرو در خصوص سد معبر و جمع آوری زباله در برخی بخش ها افزایش نیرو و ماشین آلات را جهت ارائه خدمات مطلوب دارد‌.
احمد همت آبادی خاطر نشان کرد: در بقیه قسمت ها هم ماشین آلات و تعداد نیروها افزایش یافته است. هم چنین در رابطه با مباحث رفاهی مقرر گردید، نیروهای سبززیور برابر با نیروهای شهردای بن های رفاهی دریافت نمایند.
با توجه به ابهامات موجود در لایحه مقرر گردیدیک تیم نظارتی سه نفره متشکل از ترقی، همت آبادی و صادقی در خصوص تعداد نیروها، باسکول زباله ها و صورت وضعیت لایحه را بازنگری نمایند.

  • نویسنده : فاطمه قاسمی
  • منبع خبر : خاتون شرق