باجه پست بانک فخریه افتتاح شد
باجه پست بانک فخریه افتتاح شد
همزمان هفته دولت و با حضور هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی، رئیس پست بانک شعبه نیشابور و سایر مسئولین شهرستان باجه پست بانک فخریه به بهره برداری رسید.

رئیس شعبه پست بانک نیشابور در این مراسم گفت: این باجه می تواند تمام امور بانکی روستائیان گرامی نظیر اعتبارات، دسته چک، تسهیلات و … را به طور کامل انجام دهد.

وحیدرضا عامری افزود: ۵ سال در شهرستان نیشابور مجوز ایجاد باجه های پست بانک داده نشده بود که با پیگیری هایی که از سال گذشته توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و مسئولین انجام شد امروز شاهد افتتاح اولین شعبه روستایی پس از این مدت هستیم‌.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته ۳۵ مجوز ایجاد شعبه های پست بانک را در نیشابور داشتیم که متاسفانه بنا به دلایلی ۱۰ مجوز به شهرستان های دیگر رفت، هم اکنون ۲۰ باجه پست بانک تازه تاسیس در نیشابور داریم که به دنبال احداث ۱۰ باجه دیگر در شهرستان برای رفاه حال مردم عزیز نیشابور به خصوص روستاییان گرامی هستیم.

مدیر پست بانک باجه فخریه نیز گفت: پست بانک ایران بانک دولتی ایرانی است که درزمینه ارائه خدمات مالی و بانکداری به مناطق روستایی فعالیت می کند و تمام امور مالی و بانکداری روستاها و شوراهای اسلامی روستاها و دهیاری ها را انجام می دهد.

افشین فخریان افزود: برای ایجاد این باجه ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده که با راه اندازی آن از مراجعه مردم روستا برای انجام امور بانکی به شهر جلوگیری می شود.

وی بیان کرد: ۲۰ روستا که در مجاورت روستای فخریه قرار دارند می توانند با مراجعه به این باجه تمام خدمات بانکی را دریافت کرده و از سفرهای غیر ضرور به شهر نیشابور پرهیز کنند.

وی در پایان تصریح کرد: از پیگیری های مجدانه خانم چنارانی و حمایت های بخشداری مرکزی، ریاست محترم پست بانک نیشابور، دهیاری و شورای اسلامی روستای فخریه صمیمانه سپاسگزارم و امیدوارم بتوانیم گام مهمی در جهت خدمت بیشتر به مردم روستاهای منطقه برداریم.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: احداث این باجه ها در روستاهای مختلف می توانند به توسعه روستا ها کمک کند.
هاجر چنارانی افزود: از روستاییان و کسبه اطراف می خواهم انجام امور مالی و بانکداری خود را به این باجه سپرده تا باعث آبادانی روستا و ایجاد اشتغال پایدار شود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم معاون بخشدار مرکزی نیشابور به همراه رئیس پست بانک نیشابور و اعضای شورا و دهیار روستای فخریه از روستا و کارگاه‌های کارآفرینی ایجاد شده توسط مردان و زنان روستایی بازدید بعمل آوردند و تصمیماتی در خصوص طرح‌های اشتغال زایی و توسعه کارگاه ها با حمایت جدی پست بانک شهرستان نیشابور اخذ گردید تا اقدامات مناسبی در جهت اشتغال پایدار و آبادانی این روستا برداشته شود.