ایجاد مرکز تعویض پلاک نیاز ضروری نیشابور
ایجاد مرکز تعویض پلاک نیاز ضروری نیشابور

یکی از این موارد بحث تعویض پلاک‌ و شماره گذاری وسایل نقلیه است. متاسفانه درحالی که آمارها رشد چند برابری متقاضیان را در این حوزه نشان می دهد اما زیرساخت ها در وضعیت مناسبی قرار ندارد و این روزها صف های شلوغ تعویض پلاک و شماره گذاری باعث حجم بالای نارضایتی مردم نیشابور است. برای […]

یکی از این موارد بحث تعویض پلاک‌ و شماره گذاری وسایل نقلیه است. متاسفانه درحالی که آمارها رشد چند برابری متقاضیان را در این حوزه نشان می دهد اما زیرساخت ها در وضعیت مناسبی قرار ندارد و این روزها صف های شلوغ تعویض پلاک و شماره گذاری باعث حجم بالای نارضایتی مردم نیشابور است.
برای بررسی موضوع سری به سایت تعویض پلاک پلیس راهور می زنم. تمامی نوبت های یک هفته آینده برای دفتر نیشابور پر است و هیچ نوبتی نیست. سری به مراکز شماره گذاری سایر نقاط استان میزنم. آنجا اما شرایط متفاوت است و‌ نوبت برای تعویض پلاک برای روزهای مختلف زیاد است. اما چه موضوعی باعث آن شده است.
به سراغ تعدادی از شهروندان نیشابوری که کارشان به دفتر تعویض پلاک‌نیشابور افتاده می روم و نظرشان را در این باره جویا می‌شوم. یکی از آن ها می‌گوید: در حال حاضر دو هفته است میخواهم برای دریافت نوبت ثبت نام کنم اما سایت پر می شود و امکان ثبت نام نیست و این درحالی می باشد که اعتبار وکالتم در حال تمام شدن است و کسی هم که ماشین را از او خریدم نیشابور نیست.
یکی دیگر از شهروندان نیشابوری درباره شرایط دفتر تعویض پلاک‌نیشابور می گوید: دفتر بسیار شلوغ است و سیستم نوبت دهی مشکل دارد. یک ماه به سه تاکافی نت سپرده بودم تا بالاخره توانستند نوبت بگیرند. ساعت ۹ صبح سایت بازمی شود و یک دقیقه بعدش بسته است. در همان یک دقیقه هم از بس حجم مراجعه کننده ها زیاد‌است وارد سایت نمی شود و سیستم هنگ می‌کند. با همین شرایط باهزار بدبختی نوبت گرفتم رفتم اونجا میبینم به دلیل شلوغی نمیتوانم وارد سالن بشوم.
یکی دیگر‌از شهروندان نیشابوری می گوید: تعویض پلاک در نیشابور دوندگی خیلی زیادی دارد. فاصله دفترتعویض پلاک با پارکینگ خیلی زیاد است در حالی که در مشهدهمه کارهای تعویض پلاک داخل سالن ومحوطه انجام می شود.
خانم دیگری می گوید: در این‌حجم جمعیت حداقل یک باجه مخصوص خانوم‌ها بایدبگذارند واقعامن خفه شدم! باجه ها حتی میکروفن برای صدا نزدن نداشت و جلو باجه ها بسیار شلوغ است.
یکی دیگر از شهروندان نیشابور مدعی خرید و فروش نوبت های اینترنتی تعویض پلاک است. وی می‌گوید: دو هفته منتظر نوبت تعویض پلاک بودم و وکالتم در حال پایان یافتن بود. متاسفانه در این شرایطنوبت ها خرید و فروش می شود و آقای به نام س به من گفت اگر سه قالب کره محلی به من بدهی کارهای تعویض پلاکت را هر روز که بخواهی انجام می دهم.
یکی دیگر از شهروندان نیشابوری از خرید و فروش نوبت تعویض پلاک در سایت و اپلیکیشن دیوار خبر داد. برای بررسی صحت و سقم این موضول سری به این اپلیکیشن می زنم و واژه تعویض پلاک نیشابور را جستجو می کنم. تعداد زیادی آگهی نشان داده می شود.
به یکی از آن ها زنگ می‌زنم‌و با یک‌خانم در آن طرف خط همکلام می شوم. می‌گوید برای هر روزی که تعویض پلاک نوبت خواسته باشید دارد و هر نوبت را ۵۰هزار تومان می فروشد. البته می گوید خودش هر روز از روی سایت نوبت می گیرد و آن را می فروشد.
به شماره آگهی دیگری تماس می گیرم. از‌نحوه فروش نوبت می‌پرسم.‌ می گوید باید از قبل تاریخ بدهی تا ما برایتان از روی سایت بگیریم. قیمتش را ۲۰ هزار تومان اعلام می کند.
برای بررسی شرایط شماره گذاری و‌تعویض پلاک نیشابور به سراغ رئیس پلیس راهور شهرستان نیشابور می روم و مشکلات مردم‌را با وی در میان گذاشتم.

سرعت رشد ترافیک در نیشابور متناسب زیر ساخت هایش نیست

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان نیشابور گفت: به طور کلی سرعت رشد جریان ترافیک در نیشابور به هیچ عنوان متناسب با زیرساخت هایش در حوزه های مرتبط نیست و یکی از حوزه ها تعویض پلاک است.
سرهنگ جواد حقدادی افزود: در سال ۹۵ روزی ۴۰ مورد تعویض پلاک داشتیم در حالی که این عدد امروز به ۲۲۰ مورد در روز رسیده است. این اتفاق در حالی رخ می دهد که در حال حاضر ۷ روز هفته برای این ۲۲۰ مورد پر است و روز بعدی به محض باز شدن سایت در دو دقیقه پر می شود‌.
وی بیان‌کرد: حدود ۳۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه در سال در نیشابور تعویض پلاک می شوند و هر سال ۳ هزار و ۸۰۰ خودروی صفر ایرانی پلاک می شود و هر ساله به شهر نیشابور اضافه می شود.
وی ادامه داد: برای بهبود شرایط نوبت دهی و تعویض پلاک ساعت کاری را هم افرایش داده ایم‌ و از ساعت ۷ صبح تا سه و نیم بعدازظهر مشغول دادن سرویس به مردم هستیم. همچنین قبلا دو دفتر تعویض پلاک داشتیم و از ابتدای سال جاری یک دفتر اضافه کرده ایم ولی بازهم جمعیت و متقاضی زیاد است و نیشابور یکی از معدود شهرهایی در کشور است که هر هفت روز سایت، برای تعویض پلاک پر است.

دفتر تعوض پلاک در زبرخان به زودی راه اندازی می شود

رئیس پلیس راهور شهرستان نیشابور گفت: در حال حاضر دفتر تعویض پلاک نیشابور، شهرستان های فیروزه و زبرخان را پوشش می دهد که در ازدحام جمعیت و نارضایتی مردم که از راه دور می آیند تاثیر گذار است.
سرهنگ حقدادی خاطر نشان کرد: برای این مورد نامه نگاری کرده ایم و طی آخرین تماس با مسئولین مربوطه در پلیس راهور کشور ظرف کمتر از دو هفته آینده دفتر تعویض پلاک زبرخان راه اندازی می شود. به این ترتیب علاوه بر خلوت تر شدن مرکز نیشابور دیگر متقاضیان آن منطقه نیاز نیست به نیشابور مراجعه داشته باشند.

نیاز ضروری نیشابور ایجاد مرکز تعویض پلاک است

سرهنگ حقدادی با بیان اینکه دیگر دفتر تعویض پلاک به این سبک پاسخگوی حجم مراجعه کنندگان نیست گفت: برای نیشابور دیگر دفاتر پاسخگو نیست و مرکز تعویض پلاک نیاز است.
وی اظهار کرد: در مراکز تعویض پلاک دیگر محدودیت تعداد تعویض در روز وجود ندارد در حالی که در دفاتر به ازای هر دفتر که نیشابور سه دفتر دارد تعداد محدودی برای ما باز می شود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مزایای مرکز تعویض پلاک تجمیع بودن تمام مراحل در آن مرکز است. در حالی که در دفتر فعلی نیشابور برای هر مرحله باید به قسمت های مختلف مراجعه کرد که علاوه بر زمان بر بودن باعث ایجاد زحمت برای مردم می شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیشابور در خصوص آخرین شرایط احداث مرکز تعویض پلاک در نیشابور گفت: به خاطر شرایطی که وجود دارد سرمایه گذاران کمتر برای ورود به‌آن رغبت می کنند زیرا برای ایجاد مرکز تعویض پلاک باید یک‌فضای ۴ تا ۵ هزار متری که در آن سازه های مربوطه ساخته شده باشد در اختیار قرار بگیرد‌و فقط به آن اجاره داده می شود. پیدا کردن چنین زمینی در بافت شهری ‌که مالک آن حاضر باشد به این قیمت ها اجاره دهد کار سختی است.
سرهنگ حقدادی با بیان اینکه تمام مدیران شهرستانی برای این مرکز باید پای کار باشند گفت: یک زمین هم سرمایه‌گذار آمد و‌مورد تایید راهور استان قرار گرفت ولی میراث فرهنگی و جهاد به آن ایراد گرفتند. پس از آن هم گفتند سرمایه گذار هم‌به جهاد کشاورزی و هم‌شهرداری باید پول بدهد که به دلیل افزایش هزینه ها دیگر تمایلی پیدا نکرد.
وی اظهار کرد: از طرفی شهرداری می‌تواند به این‌موضوع ورود پیدا کند. زمین مناسبی در بلوار جمهوری کنار شرکت نفت دارند که‌ مناسب است و می‌توانند آن را در اختیار قرار دهد تا هم‌مشکلات مردم حل شود هم اجاره ای به آن داده می شود. در دوره قبلی با شهردار وقت صحبت کردیم که وی علاقه ای به این‌مورد نداشت.
وی گفت: برای حل این‌ مشکل باید مسئولین شورای هماهنگی ترافیک شهرستان همگی همت کنند تا بحث مرکز تعویض پلاک حل شود.