ایجاد مرکز آموزشی یک ظرفیت استثنائی برای نیشابور است
ایجاد مرکز آموزشی یک ظرفیت استثنائی برای نیشابور است
فرمانده انتظامی خراسان رضوی در مراسم تودیع و معارفه فرماندهی انتظامی شهرستان نیشابور گفت: یکی از ظرفیت‌های استثنایی که برای نیشابور فراهم شده ایجاد مرکز آموزشی است و امیدواریم ظرفیت آن به زودی با حمایت خیران از ۲گردان به پنج گردان افزایش یابد و با فعال شدن این مرکز ظرفیت نیروی انتظامی در نیشابور افزایش خواهد یافت البته تعدادی از شهرستان‌ها عرصه رقابت را در این‌حوزه تنگ‌ کرده بودند.

سردار محمد کاظم تقوی افزود: هنوز برخی از پرسنل و نیروهای ما با وجود اینکه دوران خدمتشان تمام شده ولی هنوز برای خدمت‌رسانی جوان هستند و باید از ظرفیت این نیروهای باتجربه استفاده کنیم.
وی بیان کرد: نیشابور قدمگاه رضوی است و خادم خانواده شهدا بودن در اینجا یک ارزش است و همه تلاش ما این بود فردی که به نیشابور می‌اید دارای توانمندی‌های ویژه و لازم بوده و مشارکت کافی را در بحث امنیت به صورت خاص و عام داشته باشد و تراز نیروی انتظامی را به شاخصه‌های لازم در گام دوم انقلاب برساند.
وی بیان کرد: طی این مدت ماموریت‌های نیروی انتظامی در بخش ۱۱۰ حدود ۱۰درصد و میزان کشفیات سلاح و مهمات بیش از ۲۰درصد افزایش داشته و همه اینها نتیجه اشراف مدیریتی و اطلاعاتی و تعامل با مردم است.
وی اظهار داشت: روزانه بیش از ۱۷ هزار تماس تلفنی با سامانه ارتباطی نیروی انتظامی در استان برقرار می‌شود و بیش از ۶۰ درصد این تماس‌ها عملیاتی است.
وی بیان کرد: وقتی بیشتر ادارات و سازمان‌ها در وضعیت شیوع کرونا ظرفیت‌شان کاهش یافت اما در همان وضعیت برای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا وظیفه نیروی انتظامی سنگین‌تر شد و تقویت امنیت بیمارستان‌ها و کادر درمان در آن شرایط به سبد وظایف نیروی انتظامی اضافه شد.
وی عنوان کرد: در وضعیت شیوع کرونا به برخی از زندانیان مرخصی داده شد و برخی از مراکز بازپروری هم تعطیل شد و مددجویانی که هنوز بهبود پیدا نکرده بودند وارد اجتماع شدند و باعث شد چهره و آسایش شهرها تحت تاثیر قرار بگیرد ولی با این حال اجازه سوءاستفاده داده نشد و در همین وضعیت حدود ۳۰درصد نیرو‌های انتظامی به کرونا مبتلا شدند و امروز برخی از این عزیزان دیگر در میان ما نیستند اما با همه مشکلات در بسیاری از مولفه‌ها موفق بودیم.
وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت اگر همه این عملکردها موفق باشد ولی رعایت و آسایش مردم حاصل نشده باشد موفق نخواهیم بود و میزان برای ما رضایت مردم است و امروز در نظر سنجی‌ها نیروی انتظامی از لحاظ رضایت شهروندان به رتبه بسیار خوبی رسیده و حمایت مردم و مسئولان موجب شده موفقیت‌ها افزایش یابد و این وظیفه ما را بسیار سنگین‌تر کرده است.
وی بیان کرد: امروز در آستانه یک ماموریت ملی، مذهبی و اجتماعی قرار داریم و با بسیج بیش از ۲۰ هزار نفر از نیروی انتظامی با همکاری بسیج امنیت انتخابات آتی تامین می‌شود تا برگ زرین دیگر بر افتخارات نظام افزوده شود.


معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور گفت: نیروی انتظامی برای استقرار نظم و امنیت، آسایش شهروندان و پاسداری از دستاوردهای انقلاب بوجود آمده و این جز در سایه اتحاد و تعامل ممکن نیست.
علیرضا قامتی افزود: نیشابور قدمگاه رضوی است و باید در شان این مردم به ایشان خدمت کنیم و امروز اگر در سایه آرامش زندگی می‌کنیم و در کارهایمان به موفقیت می‌رسیم نتیجه تعامل و همکاری مدیران و مسئولان شهرستان است و در این چارچوب در حوزه مدیریت کرونا عملکرد مدیران نیشابور ۲ بار از سوی وزیر کشور تقدیر گردید.
وی اظهار داشت: امروز بر هر فرد و گروه تکلیف است که برای مشارکت حداکثری در انتخابات تلاش کند و پشتوانه نظام حمایت گسترده مردم از نظام بوده و وظیفه ما ایجاد بستری امن برای برگزاری انتخابات است.
امام‌جمعه نیشابور گفت: در گوشه و کنار کشور به خصوص در فضای مجازی سیاه‌نمایی بیشتری می‌گردد تا ذهن مردم به سمت منفی سوق یابد.
حجت الاسلام سیدقاسم یعقوبی افزود: خدمات مسئولان خدمت‌گزار تحت‌الشعاع خیانت‌های برخی افراد اندک قرار می‌گیرد و عده این افراد بسیار کم است و همین مسئولان پاک‌دست و امین در شرایط سخت کشور را مدیریت می‌کنند.
وی اظهار داشت: امروز در آستانه انتخابات و یک‌خیزش عظیم در کشورمان هستیم که نیروی انتظامی حامی و پاسدار آن است و خدمات صادقانه این نیروهای مخلص بر مردم پوشیده نیست و برای تحکیم پایه‌های این نظام وظیفه همه ما است که در انتخابات شرکت کنیم.
در این مراسم حسین علیزاده به عنوان سرپرست فرماندهی انتظامی نیشابور معارفه شد، وی پیش از این فرماندهی نیروی انتظامی خواف را برعهده داشته است.

در این مراسم از خدمات سرهنگ حسین دهقان‌پور فرمانده پیشین نیروی انتظامی نیشابور تقدیر گردید، وی هفته گذشته با حکم فرماندهی انتظامی خراسان رضوی به عنوان فرمانده انتظامی مشهد منصوب شد.
وی از تیرماه ۱۳۹۷ فرماندهی نیروی انتظامی نیشابور را برعهده داشت.