اگر موفقیت‌های نیشابور را از استان کم کنیم حرفی برای گفتن نداریم
اگر موفقیت‌های نیشابور را از استان کم کنیم حرفی برای گفتن نداریم
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نیشابور جزو شهرهای مهم در حوزه‌های مختلف در استان و کشور است و در آموزش و پرورش استان هم تاثیرگذاری شهرستان نیشابور به حدی است که اگر توفیقات همکاران ما و دانش‌آموزان نیشابور را در طول سال تحصیلی از سایر موفقیت‌های آموزش و پرورش استان‌ کم کنیم شاید در آن سال حرفی برای گفتن نداشته باشیم.

قاسمعلی خدابنده پنجشنبه در جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره آموزش و پرورش نیشابور اظهار داشت: در بسیاری از حوزه‌های قرآنی، علمی، ورزشی، پژوهشی و قرآنی دانش‌آموزان و معلمان نیشابور موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری می‌شوند و این‌جز در سایه همدلی، تلاش و مدیریت صحیح اتفاق نمی‌افتد و امیدواریم با حضور مدیریت جدید شاهد تداوم این موفقیت‌ها باشیم.
وی یادآور شد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد ماه به حتما صورت حضوری و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در حوزه‌های امتحانی برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: امتحانات دوره متوسطه اول و دوم که غیر نهایی است در صورتی که که ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز لازم را صادر کند به صورت حضوری و در غیر این صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: دوره ابتدایی هم آزمون ندارد و به صورت ارزش‌یابی کیفی _ توصیفی است که توسط معلمان با توجه به سوابق دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی نمره‌گذاری خواهد شد.
وی یادآور شد: در حال حاضر از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دانش‌آموز استان خراسان رضوی کمتر از پانصد هزار نفر از اپلیکیشن شاد استفاده می‌کنند.

توسعه از بستر آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد

فرماندار نیشابور گفت: اگر توسعه‌ای قرار است اتفاق بیفتد باید از بستر آموزش و پرورش شروع شود وگرنه ناموفق خواهد بود و سهم معلمان به عنوان معیارهای اصلی تعلیم و تربیت در جامعه و کسانی که تبدیل سرمایه‌ها به ثروت در حوزه منابع انسانی به دست ایشان اتفاق می‌افتد بسیار مهم است.
علیرضا قامتی ضمن تبریک هفته معلم افزود: آموزش و پرورش متعلق به همه همه مجموعه‌ها است به همین خاطر ارکان اصلی شهرستان در شورای آموزش و پرورش حضور دارند تا تصمیمات نهایی منتشر هر تصمیمات کل شهرستان باشد.
وی اظهار داشت: مدیرانی که در شهرستان نیشابور حضور پیدا می‌کنند باید حداقل توانشان در حد معاونت مدیر کل باشد زیرا نیشابور از ظرفیت‌ و توانمندی‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار است و استفاده از این فرصت‌ها نیازمند مدل‌های دقیق مدیریتی و علمی است.

همه موفقیت‌ها با همدلی و همراهی بدست آمد

حسین مهرآبادی رئیس سابق آموزش و پرورش نیشابور در اینومراسم گفت: یکی از افتخارات من بودن در کنار یک مجموعه همدل، همراه و دلسوز بود و همه موفقیت‌ها در طی این مدت با همین همراهی و همدلی دوست آمد.
وی افزود: در طی ۴۰ ماه حضور در هیئت اجرایی ۳۶ آموزشگاه آماده بهره بردارى شد و در نیشابور طبق آمار ۲۲ آموزشگاه به طور همزمان با حضور وزیر آموزش پرورش افتتاح شد که حضور بنده هم طی این مدت ۲۲ ماه و ۲۲ روز بوده همچنین طی این مدت ۱۶پروژه افتتاح نشده که در حد بیش از ۹۰ درصد تکمیل شده است.
مهرآبادی افزود: طی این مدت نیشابور در بخش آموزش ابتدایى رتبه اول سواد استان و همچنین رتبه برتر استانى در الگوهاى تدریس و عشایر را کسب کرد و متوسطه اول نیشابور در سال گذشته مقام اول را کسب کرد و در سال گذشت چهار نمره ارتقاى معدل داشتیم.
وی اظهار داشت: در سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ نفر به این مجموعه اضافه شد و کلا چهار هزار و ۲۰۰ نفر به تعداد دانش آموز اضافه شد.
وی بیان کرد: از زمانى که استعلام پایه دوازدهم انجام شد آمار میانگین تراکم جمعیت کلاس در کشور۲۲/۵ و در نیشابور ۲۹/۵ و در استان ۲۶ است و به شدت نیازمند مکان هاى آموزشى جدید هستیم.
وی ادامه داد: در متوسطه اول و المپیادهاى علمى ۲ مقام اول، پنج مقام دوم و پنج مقام سوم داشتیم و موفق به کسب رتبه هاى برتر در برنامه هاى تعالى شدیم همچنین شاهد رشد چهار درصدی در طرح‌های اجرا شده در پایه هاى نهم و دهم مانند طرح مهتاب و حامی بودیم که در جاهای دیگر کمتر دیده شده است.
وی با اشاره به اینکه طی این مدت ایجاد ۲۲ کارگاه کارآفرینى براى فروش محصولات دانش آموزان از دیگر فعالیت‌های خوب این مجموعه بود اظهار داشت: طی این مدت در متوسطه دوم کسب رتبه برتر مدل تعالى، کسب رتبه دوم استان در ۱۷ شاخص، راهیابى دبیرستان نمونه محبى براى اولین بار با طرح برنامه تعالى در سطح کشور، رشد ۴۷ درصدى قبولى پزشکى نسبت به سال گذشته، کسب ۱۴۴ رتبه زیر هزار در کنکور ۹۸ که رشد ۷۵ درصدى را نشان مى دهد، کسب رتبه برتر استان در تکنولوژى گروه هاى آموزشى، اجراى بزرگترین طرح ستاد در زمینه آموزش و ترویج کارآفرینى، کسب رتبه نخست کشور توسط امیر دلدار دانش‌آموز برتر و پژوهشگر نیشابوری، راهیابى ۶ تیم به مرحله کشورى جشنواره نوجوان خوارزمى، کسب رتبه دوم المپیاد نانو در کشور، کسب رتبه دوم المپیاد زیست فناورى، کسب رتبه برتر توسعه متوازن استان در رشته فنى حرفه اى و کاردانش، کسب رتبه دوم مسابقات هنرهای تجسمی در رشته قلمزنی، کسب رتبه اول استان در رشته گرافیگ رایانه ای، راهیابی ۹ نفر به المپیاد شایسته محور از دیگر افتخارات آموزش و پرورش نیشابور طی این مدت است.
وی تصریح کرد: ۲۸۵ طرح در سال ۹۷ و ۳۸۵ طرح در سال ۹۸ در قالب طرح پژوهنده به دستمان رسیده و رتبه اول نوجوان سالم در استان و کشور در بحث پیشگیری آسیبهای اجتماعی، رتبه اول تولید محتوا در همین خصوص که منتخب استانی طرح مالت است را دانش‌آموزان نیشابوری کسب کردند.
وی افزود: در قرآن و عترت دارای سه رتبه برتر کشوری و در رشته حفظ رتبه برتر استانی و در پرسش مهر ریاست جمهوری ۱۴ رتبه برتر استانی را به دانش‌آموزان نیشابور رسید.
وی یادآور شد: در حوزه شنا ۳۵ رکورد ملی را در اختیار داریم و ۵ ملی پوش دختر و پسر در این ورزش فعالیت دارند. کسب نایب قهرمانی المپیک ۲۰۲۰ توسط سینا غلامپور دانش آموز نیشابوری، نایب قهرمانی مسابقات کشوری بسکتبال متوسطه اول، مقام سوم کشوری شنای زیر ۱۰ سال، نائب قهرمانی شنای مسابقات شنای زیر ۱۰ سال، مقام سوم قهرمانی مسابقات زورخانه‌ای و قهرمانی پسران کشور، قهرمانی ژیمناستیک استان، قهرمانی شنای دانش آموزان پسر استان، قهرمانی مسابقات بسکتبال دختر استان، نایب قهرمانی مسابقات بسکتبال استان متوسطه اول، قهرمان چند دوره والیبال در استان خراسان رضوی در طی این مدت از موفقیت‌هایی بود که با تلاش و همدلی همه عزیزان بدست آمد.


علیرضا کلیدری رئیس آموزش و پرورش نیشابور در این مراسم گفت: معتقدیم تعلیم و تربیت فرصتی دائمی است و امیدواریم در این ایام و روزهای کرونایی بتوانیم موثر واقع شویم.
وی افزود: ما می توانیم با توجه به شرایط خاص و با برنامه محوری و برنامه های متناسب رابطه معلم شاگردی را حفظ کنیم و با مدیریت فرایندی اهداف آموزشی را پیش برد.
در این‌جلسه حسین مهرآبادی که از فروردین ماه ۱۳۹۷ ریاست اداره آموزش و پرورش نیشابور را برعهده داشته تودیع و علیرضا کلیدری رئیس سابق آموزش و پرورش چناران معارفه شد.