اولتیماتوم ۱۰ روزه رئیس شورا به بدهکاران مالیاتی شورای چهارم
اولتیماتوم ۱۰ روزه رئیس شورا به بدهکاران مالیاتی شورای چهارم
رئیس شورای شهر نیشابور گفت: طبق مصوبه شورا به ۴ نفر اعضای بدهکار دوره چهارم فرصتی ۱۰ روزه می دهیم و بعد از اتمام آن در صورت عدم پرداخت مالیات اقدام قضایی خواهیم کرد.

سید هادی درودی در یکصد و چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر نیشابور افزود: تا کنون ۱۰ نفر از اعضای دوره چهارم شورا بدهی مالیاتی شان را پرداخت کرده اند.

عضو کمیسیون حقوقی شورا نیز در خصوص بدهکاری مالیاتی اعضای دوره سوم و چهارم شورا گفت: در دوره سوم شورا از حق الجلسات اعضا مالیات کسر گردید امت به حساب امور مالیاتی واریز نشد، به همین دلیل اعضا دوره سوم شورا از پرداخت مالیات معافند. همت آبادی افزود: اما به دلیل عدم کسر مالیات از حق الجلسات اعضا دوره چهارم شورا
اعضا مکلف به پرداخت مالیات می باشند‌.

رییس کمیسیون خدمات شهری نیز در این جلسه از افزایش ۲۳ درصدی نرخ پارکینگ های حاشیه ای وغیر حاشیه ای خبر داد و افزود: در بحث برون سپاری پارک های حاشیه ای بر اساس مصوبه شورا و مطابق با قرار داد، نرخ هر ساله افزایش می یابد. احمد همت آبادی افزود: در بحث پارکینگ های غیر حاشیه ای بر اساس آخرین مصوبه سال ۹۷ پارکینگ ها با عدم تبعیت از تعرفه سال ۹۷ قیمت ها را به روز محاسبه می کنند.

وی ادامه داد: لذا پس از ارسال مستندات پارک حاشیه ای از شهرداری به شورای شهر و در صورت تایید، از تاریخ ۹۷/۷/۱ قیمت پیشنهادی به مدت یکسال قابل اجراست.
وی در خصوص پارکینگ های غیر حاشیه ای اظهار داشت: از تاریخ مصوب نرخ پارکینگ ها نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش می یابد. وی همچنین جهت افزایش حقوق کارگران این بخش تاکید کرد: شرکت موظف به پرداخت حقوق و مزایای کارگران بر اساس قانون کار می باشد.

رییس کمیسیون خدمات شهری همچنین از اعطای وام ۳ میلیون تومانی به ناوگان بخش خصوص خبر داد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در فروردین سال ۹۹ نسبت به فروردین ۹۸ رانندگان بخش خصوصی ۹۰ درصد کاهش درآمد داشتند و به منظور جبران خسارت ناشی از شیوع ویروس کرونا بابت ۳ ماهه نخست سال جاری مبلغ ۳ میلیون تومان تسهیلات به ازای هر دستگاه اتوبوس به رانندگان اعطا می شود.

همت آبادی با اشاره به خرید تعداد۷ دستگاه اتوبوس اسکانیا گفت: تعداد ۷ دستگاه اتوبوس اسکانیا مدل ۸۸ به بالا، به ناوگان خدمات شهری افزوده می شود.
وی در خصوص یکسان سازی افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی در نیشابور تصریح کرد: افزایش نرخ کرایه در همه خودروها اعم از سمند، پژو، پراید و … ۲۸ درصد خواهد بود.

  • نویسنده : فاطمه قاسمی