اورژانس نیشابور ۱۵دستگاه آمبولانس کمبود دارد
اورژانس نیشابور ۱۵دستگاه آمبولانس کمبود دارد
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور  گفت: این مرکز دارای ۳۲ دستگاه آمبولانس می‌باشد که ۱۲ دستگاه آن نیازمند تعمیر اساسی بوده و همین تعداد هم نسبت به استاندار ۱۵ دستگاه کمتر است و به خاطر شرایط تحریم‌ و عدم‌ اختصاص آمبولانس جدید ناچار به بازسازی آنها هستیم.

مصطفی افشار نیک در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در حال حاضر میانگین زمانی رسیدن به بالین بیماران در شهر ۸ و جاده‌ای ۱۴ دقیقه می‌باشد که با افزایش آمبولانس و نیروی انسانی می‌توانیم این زمان را کاهش دهیم.
وی با اشاره به اینکه امسال تعداد تماس‌های تلفنی مشاوره نسبت به پارسال ۲ برابر شده اظهار داشت: از ابتدای امسال بیش از ۱۰ هزار تماس مزاحمت تلفنی و غیر مرتبط با اورژانس ۱۱۵ نیشابور ثبت شده که موجب بروز مشکلات زیادی گردیده و مانع خدمت‌رسانی مطلوب مرکز شده است.
وی بیان کرد: امسال برای افزایش سرعت خدمات‌رسانی ۳ پایگاه اورژانس شهری و ۲ پایگاه جاده‌ای در نیشابور به بهره‌برداری رسیده، ۳ دستگاه موتور کراس برای امداد کوهستان تجهیز شده و یکدستگاه آمبولانس بازسازی شده است.
وی خاطرنشان کرد: طی این‌ مدت اورژانس هوایی نیشابور ۴۵ ماموریت داشته و به ۵۴ نفر در اقصی نقاط این شهرستان خدمت رسانی شده و با اضافه شدن دستگاه تله‌مدیسین به تجهیزات اورژانس نیشابور توسط خیرین آمار احیای قلبی این مرکز افزایش یافته است.
وی گفت: از ابتدای امسال تعداد ماموریت‌های این مرکز ۲۵هزار و ۵۳۶ مورد بوده و از این تعداد به ۲هزار و ۵۱۶ بیمار مشکوک به کرونا خدمت‌رسانی شده و از ابتدای شیوع کرونا ۱۲۰ نفر از پرسنل اورژانس نیشابور مبتلا به کرونا شدند که با طی روند بهبودی به چرخه خدمت بازگشته اند.
وی افزود: پس از فراخوان ثبت نام و آموزش دوره همیار اورژانس تاکنون یک هزار شهروند نیشابوری در این طرح ثبت نام کرده‌اند که با توجه به شیوع کرونا تا کنون ۱۵۰ نفر از آن ها آموزش دیده‌اند و در حال حاضر این مرکز دارای ۱۶۸ پرسنل است که به زودی ۴۴ نیروی جدید به این تعداد اضافه می‌گردد.
در حال حاضر اورژانس ۱۱۵ نیشابور با ۹ پایگاه شهری، ۱۵ پایگاه جاده ای و یک پایگاه اورژانس هوایی در حال خدمت رسانی شبانه‌روزی است.