انتشار خبر سقف تراکم بنا تا دو طبقه سبب افزایش یک تا ۲ میلیونی قیمت آپارتمان در نیشابور شد
انتشار خبر سقف تراکم بنا تا دو طبقه سبب افزایش یک تا ۲ میلیونی قیمت آپارتمان در نیشابور شد
یکصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای پنجم شهر نیشابور با انتقاد رییس کمیسیون جذب سرمایه و مشارکت‌های اقتصادی نسبت به انتشار خبر منع صدور جواز برای ساخت بناهای با بیش از دو طبقه در شهر نیشابور آغاز شد.


محمد حسن زرندی با شایعه خواندن این خبر افزود: متاسفانه در روزهای اخیر بلاتکلیفی و سکوت شهرداری در این شرایط شیوع ویروس کرونا سبب دامن زدن به این شایعات گردیده است.
وی تصریح کرد: اخبار اخیر در رابطه با جلوگیری از صدور مجوز برای ساخت بنا با بیش از دو طبقه کاملا خلاف ضوابط قانونی و بیشتر براساس گمانه زنی های شخصی افراد می باشد.
وی با بیان این مطلب که ملاک عمل برای صدور پروانه های ساختمانی و تعداد طبقات صرفا طرح های جامع و تفضیلی شهر است اظهار داشت: بر همین اساس متناسب با ضوابط تراکم در سطوح کم، متوسط، زیاد و ویژه پیش بینی می شود.
رییس کمیسیون جذب سرمایه گفت: متاسفانه انتشار خبر حداکثری سقف تراکم بنا تا دو طبقه سبب افزایش قیمت یک تا ۲ میلیون تومانی هر متر مربع آپارتمان در سطح شهر گردیده است.
زرندی تاکید کرد: شهروندان نباید به این شایعات توجه کنند و شهرداری هم باید هر چه سریعتر نسبت به صدور پروانه ساختمانی متناسب با ضوابط شهرسازی اقدام نماید.

وی با اشاره به نامه اخیر مدیر کل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستاهای وزارت کشور افزود: در نامه ارسالی از شوراها خواسته شده تا به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و با هدف جلوگیری از تراکم مراجعه مودیان جهت پرداخت عوارض و بهای خدمات به شهرداری فرآیند پرداخت بدهی مودیان را تا ابتدای تابستان ۹۹ برابر با ضوابط سال ۹۸ تمدید نمایند.

زرندی با بیان این مطلب که در روزهای پایانی سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا عملا همه فرآیند های اقتصادی شهروندان تعطیل شده بود تاکید کرد: شهرداری باید نسبت به تهیه بسته محرک اقتصادی در این شرائط خاص رکود جهت رونق بازار، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد شهرداری اقدام نماید.
وی یادآور شد: اغلب شهرداری‌های کلان بسته محرک اقتصادی را تهیه کرده‌اند و شهرداری نیشابور هم برای برون رفت از شرائط موجود هر چه سریعتر بسته محرک اقتصادی را تهیه کند.
در ادامه جلسه محمد کاظم صادقی با خطاب قراردادن رییس کمیسیون جذب سرمایه گفت: آقای زرندی این که از مردم نیشابورمی خواهید
به شایعات توجه نکنند!
کدام شایعات؟
عملا در شهرداری این اتفاق افتاده و دیگر شایعه نیست.
وی ادامه داد: الان که شهروندان برای اخذ مجوز ساخت و ساز به شهرداری مراجعه می کنند این پاسخ را می شنوند که به بیشتر از دو طبقه جواز ساخت و ساز داده نمی شود.
این دیگر از شایعه گذشته!!!
رییس کمیسیون اداری و مالی جهت تعیین تکلیف در خصوص این خبر خواستار تشکیل جلسه مشترکی با مدیران شهری شد.
رییس شورای شهر ضمن موافقت با خواسته صادقی اظهار داشت: صبح یکشنبه جلسه مشترکی با حضور مدیران مناطق شهرداری و شهرسازی تشکیل می شود.
سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر نیشابور در سال جاری با انتقاد درودی رییس شورای شهر از عدم همراهی اعضا شورا با ایشان در جلسات پایان یافت.

  • نویسنده : فاطمه قاسمی
  • منبع خبر : خاتون شرق