الزامات ایمنی ساختمان های مرتفع در غیاب نردبان هیدرولیک بیشتر رعایت شود
الزامات ایمنی ساختمان های مرتفع در غیاب نردبان هیدرولیک بیشتر رعایت شود
رئیس شورای شهر نیشابور گفت: در حال حاضر که آتش‌نشانی نیشابور فاقد نردبان هیدرولیک است باید در ساختمان‌های مرتفع الزامات ایمنی به طور جدی رعایت و مورد نظارت قرار گیرد.

محمد حسن زرندی در آیین گرامیداشت روز آتش نشانی در سالن شهید آوینی شهرداری نیشابور افزود: یکی از نکات اساسی در ساختمان‌های مرتفع این است که پس از پایان کار تجهیزات ایمنی خارج می‌شود که نیازمند بازدید‌های مستمر و دقیق است.

سرعت آموزش با پیشرفت سریع فناوری باید افزایش یابد

معاون استاندار و فرماندار نیشابور نیز در این مراسم گفت: تخصص و تجربه لازمه و شاخصه یک آتش‌نشان است و با تغییر و پیشرفت سریع فناوری سرعت فراگیری و آموزش برای مقابله با مخاطرات باید افزایش پیدا کند.
علیرضا قامتی افزود: رعایت قوانین ایمنی یک ساختمان براساس قوانین مهندسی الزامی است که باید تحت نظارت و تایید اتش‌نشانی باشد که در این زمینه با خلا جدی قوانین مواجه هستیم.
وی خاطر نشان کرد: هزینه‌های پیشگیری و اطفا حریق باید به طور دقیق توسط شورا وشهرداری محاسبه گردد و دستگاه قضایی در این موارد به طور جدی ورود پیدا کند.
وی اظهار کرد: هزینه و مخاطرات حوادث ناشی از عدم رعایت موارد ایمنی توسط برخی افراد متوجه همه جامعه است و به هیچ وجه نباید در زمینه لوایح حمایتی برای آتش‌نشانان در مجلس و شورای اسلامی لحظه‌ای درنگ کرد.
قامتی با بیان اینکه باید اصناف نیشابور در برابر خدماتی که آتش‌نشانی انجام می‌دهد مسئولیت‌پذیر باشند افزود:  در این حوزه بایستی جلسات تخصصی با حضور نمایندگان اصناف برگزار شود.
وی ادامه داد: نقشه خطرپذیری نقاط مختلف نیشابور باید تهیه و در اختیار مجموعه‌ها قرار گیرد تا در این چارچوب مسئولیت پیشگیری از حوادث متوجه خود این مجموعه‌ها گردد. قامتی گفت: انواع و اقسام مسئولیت‌ها به دلیل سهل‌انگاری و کم‌توجهی مجموعه‌های مختلف متوجه آتش‌نشانی شده است.
فرماندار نیشابور ورود مجموعه بانوان به مجموعه آتش‌نشانی در حوزه آموزش و حتی ماموریت را اتفاق بسیار خوبی ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در نیشابور باید از این موضوع الگوبرداری شود.
قامتی بیان کرد: امروز آتش‌نشانان جزو متخصص‌ترین، مجرب‌ترین و متعهد‌ترین نیروهای شهرداری هستند

عدم تخصیص اعتبار نرربان هیدرولیک علی رغم پیگیری ها

شهردار نیشابور نیز در این مراسم گفت: پیگیری‌های لازم برای تامین اعتبار تهیه نردبان هیدرولیک انجام شده که هنوز تخصیص آن صورت نگرفته است.
علی نجفی افزود: طی یک سال گذشته بیش از یک‌هزار و ۱۵۰ مورد عملیات نجات و پیشگیری انجام شده و طی ۶ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان حوادث حریق و نجات به ترتیب ۲۶ و ۳۵ درصد کاهش یافته است.
وی بیان‌کرد: طی سه سال گذشته ۶۰۰ نقطه حادثه خیز در سطح شهرستان نیشابور شناسایی و به دستگاه‌های ذیربط ارجاع شده است.