افزایش ۱۰ درصدی تولید گندم در نیشابور
افزایش ۱۰ درصدی تولید گندم در نیشابور
مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: با برداشت بیش از ۴۶ هزار تن گندم در سال زراعی جاری، شاهد افزایش ۱۰ درصدی تولید این محصول در نیشابور هستیم

معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۲۵۰۰۰ ریال بوده که کشاورزان با مراجعه به مرکز خرید گندم نسبت به تحویل محصول مازاد بر نیاز خود اقدام می کنند. محمد علی فرهمندراد بیان کرد: انتظار برداشت بیش از ۴۶ هزار تن گندم از اراضی زیر کشت شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد.وی افزود: این مقدار گندم از سطح زیر کشتی معادل ۱۵۲۰۰ هکتارآبی و دیم برداشت می شود که در مقایسه با سال گذشته با توجه به بارش خوب نزولات جوی حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی میزان مبارزه با علف هرز در شهرستان را ۱۱۸۰۰ هکتار و سطح مبارزه با سن را ۱۱۷۰۰ هکتار اعلام کرد. همچنین او اذعان کرد: ۸۷۰ تن بذر اصلاح شده بین کشاورزان توزیع شده است.
در ادامه رئیس شرکت غله و خدمات بازرگانی نیشابور نیز در خصوص خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان گفت: در حال حاضر یک سیلوی دولتی در کنار سه مرکز خرید تعاون روستایی در بخش های شهرستان گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری می نمایند. علیرضا زارعی افزود: ظرفیت ذخیره سازی گندم در مبادی فوق ۴۰ هزار تن در شهرستان می باشد.
در پایان مدیر جهادکشاورزی به کشاورزان توصیه کرد با توجه به راه اندازی سامانه پیامکی استعلام سطح و پیش بینی تولید گندم، کشاورزان می بایستی قبل از مراجعه به مراکز خرید از طریق این سامانه از وضعیت ثبت اطلاعات خود در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی مطلع و در صورت مشکل ابتدا با مراجعه به کارشناس پهنه نسبت به رفع آن اقدام نمایند