اعضای بدهکار ادوار شورا مالیات خود را پرداخت نکنند پیگیری قضایی می کنیم
اعضای بدهکار ادوار شورا مالیات خود را پرداخت نکنند پیگیری قضایی می کنیم
نائب رئیس شورای شهر نیشابور در گفت و گو با خاتون شرق گفت: در صورتی که اعضای ادوار دوره های سوم و چهارم شورای شهر که بدهی مالیاتی دارند آن را پرداخت کنند این‌ موضوع را از مراجع قضایی و ذیصلاح پیگیری می کنیم.

نائب رئیس شورای شهر نیشابور در گفت و گو با خاتون شرق گفت: در صورتی که اعضای دوره های سوم و چهارم شورای شهر که بدهی مالیاتی دارند آن را پرداخت نکنند این‌ موضوع را از مراجع قضایی و ذیصلاح پیگیری می کنیم.

محمد کاظم صادقی درباره جزئیات این پرونده افزود:
پس از اینکه اداره دارایی آبان ماه سال گذشته مبلغ کامل بدهی مالیاتی اعضای شورا را اعلام کرد برای اینکه به آن مبلغ جریمه دیرکرد تعلق نگیرد از محل اعتبارات شورا آن را پرداخت کردیم. وی درباره رقم این بدهی گفت: مبلغ بیش از دو میلیارد و ۳۰۰‌میلیون ریال بود که اگر پرداخت نمی شد حدود ۸۰۰ میلیون ریال به آن جریمه تعلق می گرفت.

وی خاطر نشان کرد: پس از پرداخت این بدهی، مبلغ بدهی هریک از اعضا که شامل اعضای دوره های سوم و چهارم بود را محاسبه و به آن ها ابلاغ کردیم.

وی ادامه داد: آقای رستمی که جزو اعضای دوره های گذشته بودند سال قبل جلسه ای با رئیس شورا گذاشتند و اعتقاد داشتند که اعضا مشمول مالیات نمی شوند و این مبلغ نباید پرداخت شود. آقای درودی نیز در پاسخ گفته بودند شما که وکیل هستید پیگیری کنید اگر مطابق قانون اعضا مشمول نمی شوند که بهتر است.
صادقی با بیان اینکه دلیل وقفه پیگیری شورا همین موضوع بوده اظهار کرد: از آن زمان تا کنون ۵ ماه می گذرد و هیچ خبری به ما ندادند که چه اتفاقی افتاده است.
رئیس کمیسیون اداری و مالی شورای شهر با اشاره به مطرح کردن این موضوع در آخرین جلسه رسمی شورای شهر گفت: ما نیز چون این مبلغ را از محل بودجه شورا پرداخت کرده بودیم در آخرین جلسه رسمی مقرر کردیم یک بار دیگر این موضوع را به اعضای بدهکار اعلام کنیم و مبلغ بدهی شان را به آن ها یادآور شویم تا موضعشان را اعلام کنند، اگر تسویه کردند که پرونده بسته است اما اگر این امر را انجام ندادند از طریق مراجع قانونی و ذیصلاح پیگیری کنیم تا اقدامات لازم را انجام دهند و در صورت نیاز حساب هایشان را مسدود کنند.

صادقی در پاسخ به اینکه چه تعداد از اعضای دوره های قبل شورا مالیات خود را پرداخت نکردند گفت: ۱۳ نفر از اعضای شورای سوم و ۷ نفر از اعضای شورای چهارم مشمول این مالیات بودند که البته بیشتر اعضای شورای چهارم آن را پرداخت کردند.

  • منبع خبر : خاتون شرق