از مدافعان وجهادگران سلامت نیشابور همزمان با هفته دفاع مقدس تجلیل شد
از مدافعان وجهادگران سلامت نیشابور همزمان با هفته دفاع مقدس تجلیل شد
آیین تجلیل از مدافعان و جهادگران عرصه سلامت همزمان با هفته دفاع مقدس با حضور مسئولین شهرستان نیشابور و با شعار رزمندگان دیروز، مدافعان فردا در فرهنگسرای سیمرغ برگزارشد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور در این مراسم گفت: یکی از برگهای زرین هشت ماه دفاع در برابر ویروس منحوس کرونا در کنار هم قرار گرفتن پاسداران امنیت و مدافعان سلامت بود که در آن سپاه و بسیج در کنار جبهه سلامت قرار گرفته و در راه ضد عفونی کردن، تهیه ماسک و مواد ضد عفونی کننده با هم همکاری لازم را داشتند.
عظیمی نژاد ضمن تشکر از سردار سلیمانی فرمانده تیپ ۲۱ امام رضا(ع) و حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه نیشابور گفت: در موج اول کرونا ستادی تحت عنوان مبارزه با کرونا تشکیل شد که تشکیلاتی نظامی را تداعی می کند، اما ای کاش این ستاد در موج سوم هم تشکیل می شد.
وی افزود: باید شرایط کنونی را درک کرده و قبول کنیم که در جنگی نامرئی قرار داریم.


عظیمی نژاد با اشاره به قانونمندی کشورهای اروپایی در رابطه با کرونا گفت: در ایران این قانونمندی فقط در ۱۳ فروردین لمس شد.وی ابراز امیدواری کرد با مدیریت جهادی و اجرای مقررات نظامی بتوانیم موج سوم کرونا را رد کنیم.
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به اینکه ما بر خلاف باور عمومی ما در حال حاضر در جنگ با ویروس کرونا به سر می بریم نه همزیستی با آن افزود: باید تمام پروتکل های بهداشتی را جهت دفع این ویروس رعایت کنیم.
وی همچنین از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام محرم و نمایش آن در شبکه های صدا و سیما، ابراز تأسف کرد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور ضمن تشکر از بسیج به عنوان عامل توزیع بسته‌های معیشتی در روزهای کرونایی گفت: در رابطه با مدافعان سلامت رایزنی هایی در حال انجام است که امتیازاتی برای این عزیزان مانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و طبق شاخص های تعریف شده در ستاد کل نیروهای مسلح و با بررسی در مجلس شورای اسلامی انجام پذیرد.

رونمایی از کتاب خاطرات پرستار جانباز نیشابوری

در ادامه این مراسم از کتابی تحت عنوان راهی برای رفتن که مربوط به سرکار خانم خورشاهی پرستار جانباز نیشابوری است، رونمایی شد.
خورشاهی در گفت و گو با خاتون شرق در خصوص این کتاب گفت: این کتاب مجموعه‌ای از خاطرات من از بدو تولد تا سال ۱۳۶۶، به قلم مریم عرفانیان به همت انتشارات سوره مهر نوشته شده است.
بتول خورشاهی افزود: بنده به دلیل اینکه میخواستم گمنام بمانم علاقه‌ای به چاپ خاطراتم نداشتم اما بنیاد شهید برای به یاد ماندن خاطرات دفاع مقدس برای نسل های آینده به چاپ این کتاب همت گمارد.


وی بیان کرد: در دوران اسارتم در عربستان سعودی و در سال ۱۳۶۶ شکنجه های سختی را متحمل شدم به طوری که از ناحیه چشم آسیب دیدم و ۴۰ درصد جانباز شدم. آنقدر مرا شکنجه کردند که وقتی میخواستم فرار کنم لباس مناسبی نداشتم. یادم می آید یک روحانی عمامه اش را به من داد تا از آن به عنوان لباس استفاده کنم و آن روحانی هم توسط شکنجه گر ها شهید شد.
گفتنی است، خورشاهی در عملیات های والفجر ۵ و ۶ و خیبر شرکت داشته و در سال ۱۳۶۲ نیز به درجه جانبازی نائل آمده و شیمیایی شده است.
این جانباز هشت سال دفاع مقدس، همچنین به عنوان پرستار در پشت جبهه های نبرد و در بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور به مصدومین خدمت‌رسانی می‌کرده است.
شایان ذکر است در پایان این مراسم‌از مدافعان و جهادگران سلامت نیشابور نیز تجلیل شد.

  • نویسنده : فاطمه برزنونی