ادعای خواهر زاده مشکاتیان وپاسخ شهردار نیشابور
ادعای خواهر زاده مشکاتیان وپاسخ شهردار نیشابور
حدود ۱۰ روز پیش بود که خانه استادمشکاتیان درنیشابور یک‌روز پس از ثبت ملی ،توسط مالک و در روز تعطیل تخریب شد.

درهمین خصوص بهداد بابایی از هنرمندان کشور که خواهر زاده استاد مشکاتیان است در گفت وگوی لایو اینستاگرامی با خبرگزاری مهر اظهارات تازه ای را مطرح کرد. وی گفت: این خانه بر خلاف ادعاهای صورت گرفته علاوه بر ارزش فرهنگی دارای ارزش تاریخی نیز بوده و سال ساخت آن به قبل از سال ۱۳۱۰ برمی گردد.

بابایی در بخش دیگری از اظهاراتش می‌گوید: سال ۹۶ قیمت خانه سه میلیارد تومان بوده‌ و با شهرداری توافق صورت نگرفته و سال ۹۶ مجدد ، خانه قیمت گذاری شده و یک میلیارد و ۳۰۰‌میلیون برآورد قیمت شده است که شهرداری پیشنهاد تهاتر قسمتی از آن با مصالح ساختمانی نظیر قیر و ماسه‌ و میلگرد و… را داده که مورد قبول ورثه قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: یکی از مدیران شهرداری گفته است ملک را به این فرد که بساز بفروش است بفروشید تا شهرداری بتواند بابت پولی که از وی می خواهد با او تهاتر و خانه را تصاحب و پس از ثبت ملی تبدیل به موزه مشکاتیان کند ‌و ما نیز به همین دلیل ملک ‌را به این فرد فروختیم. حتی در استعلام دفترخانه برای انتقال سند از شهرداری آمده است که چون خانه دارای ارزش است مالک قبل از هرگونه اقدام روی ملک باید به میراث فرهنگی اطلاع دهد و مالک نیز می‌دانسته است.

شهردار نیشابور نیز با بیان این که مالک مجوز حمل نخاله گرفته و چون پروانه ساختمان سازی نداشته تعهد داده است که تخریبی انجام ندهد ،افزود: چون نخاله های ساختمانی عامل بعضی بیماری ها هستند در صورت اقدام ‌نکردن مالک‌، خود شهرداری باید نخاله ها را جا به جا کند.علی نجفی اظهار کرد: برای خرید ملک در سال ۹۷ مشکل مالی داشتیم و پیشنهاد تهاتر را به ورثه دادیم.
وی در پاسخ به این که آیا به دنبال تهاتر ملک‌ با مصالح ساختمانی بوده اید گفت: شهرداری خودش به دنبال قیر و ماسه و مصالح است چگونه می‌تواند چنین پیشنهادی بدهد، پیشنهاد ما تهاتر ملک با زمین معوض و امتیاز و پروانه بوده که مورد موافقت ورثه قرار نگرفت. نجفی همچنین از این که مدیران شهرداری پیشنهاد فروش ملک توسط ورثه به این مالک را داده اند ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: در بودجه امسال شهرداری دو میلیارد تومان برای تملک این بنا در نظر گرفته است.

  • منبع خبر : خراسان