اختلاف نظر بانک ملت با راه و شهرسازی احداث کتابخانه مرکزی نیشابور را به تاخیر انداخته است
اختلاف نظر بانک ملت با راه و شهرسازی احداث کتابخانه مرکزی نیشابور را به تاخیر انداخته است
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نیشابور گفت: به خاطر اختلاف نظر بین بانک ملت و راه و شهرسازی در نحوه اختصاص ۲۰میلیارد ریال تعهد این بانک به طرح احداث کتابخانه مرکزی نیشابور احداث آن با تاخیر مواجه شده است.

محمدرضا مقدم پاشا چهارشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: بانک ملت اعلام کرده که مبلغ تعهدش را به احداث بخش معینی از این کتابخانه اختصاص می‌دهد ولی راه وشهرسازی خواهان واریز کل این مبلغ برای کل طرح است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون برای حل این مشکل جلساتی در شهرستان نیشابور ومشهد با حضور نماینده بانک ملت برگزار شده بیان کرد: مجری این طرح وزارت راه و شهرسازی و بهره‌برداری نهاد کتابخانه‌ها بوده و بانک ملت در سال ۱۳۹۵ پس از انتخاب نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران متعهد به پرداخت ۲۰ میلیارد ریال برای احداث کتابخانه مرکزی نیشابور شد و کلنگ آن هم تیرماه همان سال زمین زده شد.
وی تصریح کرد: برای تکمیل کتابخانه مرکزی نیشابور با مساحت سه هزار و ۶۰۰ متر مربع و زیربنای ۲ هزار متر مربع با نرخ جدید حداقل یکصد میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی افزود: شهرستان نیشابور داری ۱۱ کتابخانه عمومی و هفت کتابخانه مشارکتی است که از این تعداد هشت کتابخانه در شهر نیشابور واقع شده و با احتساب کل فضای کتابخانه‌های نیشابور که بالغ بر چهار هزار و ۵۶۳ متر مربع می‌گردد سرانه فضای کتابخانه‌های این شهرستان به ازای هر یکصد نفر یک متر مربع است.
وی یاد آور شد: امسال ۲ هزار و ۸۱۱ نسخه کتاب با ۲هزار و ۵۶۱ عنوان به مجموعه کتابخانه‌های نیشابور افزوده شده و ۱۷هزار و ۷۵۸ نفر از شهروندان عضو کتابخانه‌های این شهرستان هستند و به ازای هر یکصد نفر ۵۵ نسخه کتاب موجود است.
وی ادامه داد: امسال مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال برای بازسازی ساختمان وخرید تجهیزات کتابخانه نابینایان شهرستان نیشابور هزینه شد.
وی یادآور شد: طی یک سال گذشته ۶میلیارد ریال از سوی خیرین صرف امور کتابخانه‌های نیشابور شده و عملیات احداث کتابخانه خیرساز زینلی هم به مساحت ۱۵۰ متر مربع با اعتبار پنج میلیارد ریال که از سال گذشته آغاز شده بود به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به‌ اینکه کتابخانه‌های استان از سوم اسفند ماه به علت شیوع بیماری کرونا تعطیل شد ارائه خدمات در حال حاضر به صورت مجازی است.