ابطال ۱۰ پروانه استاندارد از ابتدای امسال در نیشابور
ابطال ۱۰ پروانه استاندارد از ابتدای امسال در نیشابور
رئيس اداره استاندارد نيشابور گفت: از ابتدای امسال ۲۰‌ فقره پروانه استاندارد صادر، ۲۱ مورد تمدید، ۲۱ پروانه تعلیق و ۱۰ پروانه هم به خاطر عدم کیفیت یا عدم تولید و یا نبودن مسئول کنترل کیفی ابطال شده است.

حسین بیدکی افزود : از ابتدای امسال ۲۰ پرونده حقوقی برای واحدهای صنعتی و خدماتی به خاطر تولید بدون استاندارد یا جعل علامت استاندارد تشکیل شده و طی این مدت ۹۷ دستگاه آسانسور مورد تایید اداره استاندارد قرار گرفته است‌و ۱۷۰ مورد دیگر نیز متقاضی دریافت گواهی نامه های استاندارد هستند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از ادارات دولتی برای دریافت استانداردهای لازم  اقدامی نکرده و آسانسورهای آن ها فاقد استاندارد است.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال درآمد این اداره ۶۰۰ میلیون ریال بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ۲۷۰‌واحد صنعتی زیر پوشش این اداره قرار دارد اظهار داشت: از ابتدای امسال بیش از ۳۵۰ مورد بازرسی از واحدهای مختلف این شهرستان انجام شده و به خاطر شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از تردد مراجعان، پروانه های استانداردی که تاریخ آن ها گذشته بود به مدت  چهار ماه تمدید شد.

وی بیان کرد: در حوزه ممیزی با استفاده از فضای مجازی و با ارتباط تصویری واحدهای مختلف نحوه انجام فعالیت ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر واحدهای تولیدی مواد شوینده که با توجه به شرایط موجود افزایش تولید داشته‌اند نظارت ها افزایش یافته تا کیفیت فدای کمیت نشود.

وی یادآور شد: زمین‌های بازی کودکان در بوستان‌های این شهرستان که زیرمجموعه شهرداری نیشابور است فاقد استاندارد های لازم هستند.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال ۱۲ دوره آموزش مجازی کنترل کیفی در نیشابور برگزار شده و برای مدیران کنترل کیفی شرکت های تولیدی ۴۸ پروانه صادر شده و آزمون های دوره ای نازل های سوخت هم در حال انجام‌ است و در آبان ماه دوره دوم آن انجام می شود.

وی افزود: در حال حاضر  ۲۱۰ نازل بنزین در سطح شهرستان وجود دارد و پمپ CNG شهر درود نیز به علت عدم استانداردهای لازم تعطیل شده است.