آماده استقرار بالگرد امداد و ارسال ست های نجات به نیشابور هستیم
آماده استقرار بالگرد امداد و ارسال ست های نجات به نیشابور هستیم
رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: با توجه به شرایط منطقه ای شهرستان نیشابور و با همکاری مسئولین محلی آماده استقرار بالگرد امداد در این منطقه و ارسال ست های نجات برای تجهیز جمعیت هلال احمر نیشابور در امداد های کوهستانی هستیم.

کریم همتی در مراسم افتتاح پروژه های توسعه ای کشت و صنعت هلال نیشابور در نیشابور که شامل پروار بندی ۱۰۰۰راس گاونر، گوساله دانی ۴۰۰ راسی و شیردوشی تمام اتوماتیک۲۳ واحدی بود گفت: ایران اولین کشوری بود که به لبنان کمک کرد به طوری که در کمتر از ۸ ساعت ۹۵ تن محموله آماده سازی و به بیروت ارسال شد.
وی در واکنش به انتقاد مردم در خصوص کمک به مردم مسلمان لبنان گفت: در چنین مواردی تمام کشورها بدون هیچ نگرش سیاسی به کمک می آیند، در زلزله بم آمریکا به ما کمک کرد و ما باید به دوستانمان در بیروت کمک کنیم.

ورود کشت و صنعت هلال به بازار بورس

همتی با اشاره به این مطلب که تمام مدیران باید مسئله شفافیت مالی را رعایت کنند ادامه داد: ورود به بورس گام بزرگی در شفافیت مالی است و شرکت های زیرمجموعه هلال احمر می توانند وارد بورس شوند و در همین راستا شرکت کشت و صنعت هلال می تواند به عنوان اولین شرکت وارد بورس می شود.
وی با بیان این مطلب که بیش از ۲۰۰۰ هکتار زمین زیرکشت و صنعت هلال در کشورهستند افزود: در راستای افزایش دیدگاه مثبت مردم باید بخشی از سود شرکت های هلال را به همان شهرستان و مخصوصا مناطق محروم اختصاص دهیم.رییس جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد: ما بایدزیر ده دقیقه به مناطق آسیب زده برسیم و این مهم تنها با آموزش همگانی در دورترین نقاط کشور میسر است که به همین منظور با ایجادخانه های هلال در روستاهای کشور با همکاری فرمانداران و دهیاران می توان به این مهم رشید.

کشور نیازمند ۳۷۰۰۰ خانه هلال است

وی گفت: در کشور به ۳۷۵۰۰ خانه هلال نیاز داریم که از این تعداد۱۵۰۰ خانه هلال در کشور آماده بهره برداری تا هفته دولت آماده می گردد. همتی ادامه داد: متاسفانه از موقوفات و املاک هلال احمر در سراسر کشور استفاده بهینه ای نمی شود و برای بهره برداری بهتر از امکانات هلال احمر در نیشابور باید شرایط آن ها استخراج شود.

۶۰۰۰ تن شیر تنها در ۴ ماه نخست سال

نائب رییس کشت و صنعت هلال نیشابور نیز گفت: ۳۴۰۰راس گاو با تولید روزانه ۵۰ تن لیتر در مجموعه کشت و صنعت هلال داریم و همچنین در ۴ ماهه اول سال ۶۰۰۰ تن شیر به بازار دادیم.
رضا ولی زاده افزود: با نگاه ویژه مسئولین به این مجموعه علاوه بر اشتغالزایی، افزایش تولید شیرو تعداد گاوها تا دو برابر را خواهیم داشت و در حال حاضر تامین نهاده های دامی مهمترین دغدغه ماست.

هیچ، سهم نیشابور از ۲۰ درصد سود شهرستان هاست

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان گفت نیز در این مراسم‌ گفت: در راستای ۲۰ درصد سود خالص که از اموال شرکت های دولتی باید به شهرستان ها برسد، نیشابور هیچ سهمی ندارد.هاجر چنارانی تصریح کرد: شرکت کشت و صنعت هلال از منابع ما استفاده می کند و تقاضای ما بازگشت سود به شهرستان طبق مصوبه مجلس می باشد.
چنارانی ادامه داد: بهترین مغازه ها در خیابان پنج راه نیشابور متعلق به هلال احمر است‌و در سال جهش تولید و در راستای تجاری سازی تقاضای بازسازی این مغازه ها را داریم. وی بیان کرد: همچنین درآمد ۲۰۰ هکتار درختان پسته در نیشابور را به توسعه کاشت پسته در همین شهر اختصاص دهید و شعبه هلال احمر در سرولایت و همچنین در خواست شعبه مستقل هلال احمر در زبرخان را نیز از دیگر مطالبات ما از هلال احمر است.

افتتاح ۲۸ خانه هلال در مناطق روستایی نیشابور

فرماندارنیشابور نیز در مراسم افتتاح کشت و صنعت هلال اظهار کرد: در راستای توسعه عدالت اجتماعی ۸ خانه هلال روستایی در نیشابور افتتاح گردیده و ۲۰ خانه هلال دیگر نیز در نیشابور همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد.
علیرضا قامتی افزود: توجه به معیشت دواطلبان جمعیت هلال احمر و همچنین پشتیبانی از پایگاه هوایی در نیشابور می‌تواند جمعیت هلال احمر را در کمک به مسئولیت های خود در نیشابور کمک کند.

  • منبع خبر : خاتون شرق