آلوی «خرو» در راه بورس
آلوی «خرو» در راه بورس
همه ساله با فرا رسیدن فصل پاییز و طلایی شدن برگ درختان ،چیدن آلو بخارا از هزار هکتار باغ آلوی شهر خرو پایتخت آلوی کشور آغاز و پشت بام های این شهر هم طلایی می‌شود

 اما طبق اظهارات سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان زبرخان برای حمایت از باغداران و کوتاه کردن دست واسطه ها و با پیگیری رئیس سازمان  جهاد کشاورزی خراسان رضوی اقدامات اولیه برای ورود آلو به بورس صورت گرفته است تا سود حاصل از فروش این محصول به جیب خود باغداران برود.

سرپرست جهاد کشاورزی زبرخان گفت : زبرخان با بیش ازسه هزار هکتار باغ آلو به قطب اصلی آلوی کشورمعروف شده است. بهزاددانشورافزود : ارقام آلوی کشت شده در این شهرستان حاج حسنی ، حاج کبرایی ، طرقبه ای ، قطره طلایی و عمده آن بخارایی است که  میانگین برداشت  آلو در سال گذشته ۱۵ تن در هکتار بوده که متاسفانه امسال به دلیل سرمازدگی فروردین به  پنج تن در هکتار کاهش یافته است که از این میزان مقداری به صورت تازه خوری و مقدار زیادی هم پس از خشکاندن و فراوری و بسته بندی به کشورهای پاکستان ، هندوستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

وی تصریح کرد : با توجه به قرار گرفتن دومین شهرک صنعتی خراسان رضوی در این شهرستان  ،آمادگی داریم با سرمایه گذارانی که تمایل به راه اندازی کارگاه های بسته بندی و فراوری آلو دارند همکاری لازم را انجام دهیم.

دانشور در خصوص ورود آلوی خرو به  بورس هم گفت : با این که امسال شاهد سرمازدگی باغ های آلو و کاهش برداشت بودیم  برای حمایت از باغداران و کوتاه کردن دست واسطه ها و با پیگیری رئیس سازمان  جهاد کشاورزی خراسان رضوی، اقدامات اولیه برای  ورود آلو به بورس صورت گرفته است تا سود حاصل از فروش این محصول به جیب خود باغداران برود.

  • منبع خبر : خراسان